İstanbul Resim Heykel Müzesi'ni, o zamanki adıyla “Müze-i Hümayun”u, 19. yüzyılda Avrupa'da kurulan büyük müzeleri örnek alarak, modern ve ulusal bir müze modelinde düzenleyen ve kuran Halil Edhem'dir. Onun Müzecilik Yazıları Türkiye'de müzeciliğin kurucu metinleridir ve aynı zamanda sanat tarihinin temel kaynakları arasındadır.
Kitabın birinci bölümünde, Halil Edhem'le birlikte çalışmış olanarkeolog, tarihçi, müzeci İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Aziz Ogan veArif Müfid Mansel gibi hocaların Halil Edhem'i tanıtan yazıları yeralmaktadır. Bu üç yazı da müzecilik ve sanat tarihi konularında önemlibelgelerdir. En sonda da tarihçi Füruzan Kınal'ın derlediği Halil Edhembibliyografyası bulunmaktadır.
Halil Edhem'in Müzecilik Yazıları, çağdaş müzeciliğimiz, özelliklede İstanbul Resim Heykel Müzesi'nin canlandırılması açısından bir rehberdir.
İstanbul Resim Heykel Müzesi'ni, o zamanki adıyla “Müze-i Hümayun”u, 19. yüzyılda Avrupa'da kurulan büyük müzeleri örnek alarak, modern ve ulusal bir müze modelinde düzenleyen ve kuran Halil Edhem'dir. Onun Müzecilik Yazıları Türkiye'de müzeciliğin kurucu metinleridir ve aynı zamanda sanat tarihinin temel kaynakları arasındadır.
Kitabın birinci bölümünde, Halil Edhem'le birlikte çalışmış olanarkeolog, tarihçi, müzeci İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Aziz Ogan veArif Müfid Mansel gibi hocaların Halil Edhem'i tanıtan yazıları yeralmaktadır. Bu üç yazı da müzecilik ve sanat tarihi konularında önemlibelgelerdir. En sonda da tarihçi Füruzan Kınal'ın derlediği Halil Edhembibliyografyası bulunmaktadır.
Halil Edhem'in Müzecilik Yazıları, çağdaş müzeciliğimiz, özelliklede İstanbul Resim Heykel Müzesi'nin canlandırılması açısından bir rehberdir.