“Neden yalnızca sana söyleneni yapmadın?”
Cesur bir yazarın aykırı doğasını fevkalade yansıtan böylesi bir soruyu daha başlığında soran bu kitapta, Jenny Diski’nin kaleme aldığı, London Review of Books’ta yayımlanmış bazı denemeler bir araya geliyor.
Yazarın ölümünden sonra arkadaşı, LRB editörü
Mary-Kay Wilmers tarafından derlenen bu
denemelerde Diski, Titanic’in yemek
menüsünden Milgram Deneyi’ne, Nietzsche’nin
kızkardeşiyle ilişkisinden Antarktika seyahatine
kadar birçok konuya nüfuz ediyor. Kitabın sonsözünde ise, sık sık annesinden bahseden Jenny Diski’nin rolünü kızı üstleniyor ve yazar annesini anıyor:
“Chloe, bu kapı kapalıysa çalışıyorum demektir.
Çalma, etrafında gezinme, altından bir şey atma. Çalışmam lazım. Müsait değilim.”
“Diski, bir sanat formu olarak kurmaca dışının
ne yapabileceği ve ne olabileceğine dair
kavramları genişletti.”
New Yorker
“Neden yalnızca sana söyleneni yapmadın?”
Cesur bir yazarın aykırı doğasını fevkalade yansıtan böylesi bir soruyu daha başlığında soran bu kitapta, Jenny Diski’nin kaleme aldığı, London Review of Books’ta yayımlanmış bazı denemeler bir araya geliyor.
Yazarın ölümünden sonra arkadaşı, LRB editörü
Mary-Kay Wilmers tarafından derlenen bu
denemelerde Diski, Titanic’in yemek
menüsünden Milgram Deneyi’ne, Nietzsche’nin
kızkardeşiyle ilişkisinden Antarktika seyahatine
kadar birçok konuya nüfuz ediyor. Kitabın sonsözünde ise, sık sık annesinden bahseden Jenny Diski’nin rolünü kızı üstleniyor ve yazar annesini anıyor:
“Chloe, bu kapı kapalıysa çalışıyorum demektir.
Çalma, etrafında gezinme, altından bir şey atma. Çalışmam lazım. Müsait değilim.”
“Diski, bir sanat formu olarak kurmaca dışının
ne yapabileceği ve ne olabileceğine dair
kavramları genişletti.”
New Yorker