21. yüzyıla gelindiğinde klasik anlamda kolonyalizm sona erse de batının eski sömürgeleri üzerinde egemenlik kurma gayretleri sona ermemiştir. Eski sömürgeci ülkeler aynı amaçlarını çoğunlukla farklı yöntemlerle devam ettirme gayretindedir. İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra ortaya çıkan ve neo-kolonyalizm olarak adlandırılan bu dönemde modern kitle turizminin de neo-kolonyalizm aracı olarak kullanıldığı özellikle uluslararası alanyazında sık sık dile getirilmektedir. Kitle turizminin neo-kolonyalist etkileri ile Türkiye'de mücedele etmek zorunda bırakılmışsa da ulusal alanyazında kitle turizmi ve neo-kolonyalizm ilişkisini ortaya koyan, bu doğrultuda kitle turizmine farklı bir bakış açısı getirerek inceleyen bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu nedenle alanyazındaki önemli bir boşluğu doldurmak amacıyla kitle turizmi ve neo-kolonyalizm ilişkisini ele alan bir çalışmanın yapılmasına gereksinim duyulmuştur.
21. yüzyıla gelindiğinde klasik anlamda kolonyalizm sona erse de batının eski sömürgeleri üzerinde egemenlik kurma gayretleri sona ermemiştir. Eski sömürgeci ülkeler aynı amaçlarını çoğunlukla farklı yöntemlerle devam ettirme gayretindedir. İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra ortaya çıkan ve neo-kolonyalizm olarak adlandırılan bu dönemde modern kitle turizminin de neo-kolonyalizm aracı olarak kullanıldığı özellikle uluslararası alanyazında sık sık dile getirilmektedir. Kitle turizminin neo-kolonyalist etkileri ile Türkiye'de mücedele etmek zorunda bırakılmışsa da ulusal alanyazında kitle turizmi ve neo-kolonyalizm ilişkisini ortaya koyan, bu doğrultuda kitle turizmine farklı bir bakış açısı getirerek inceleyen bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu nedenle alanyazındaki önemli bir boşluğu doldurmak amacıyla kitle turizmi ve neo-kolonyalizm ilişkisini ele alan bir çalışmanın yapılmasına gereksinim duyulmuştur.