Bu çalışmanın amacı; Ney’deki perde baskı ve aralıkları, Niyazi Sayın ney tavrında, meşk silsilesi özelinde, dijital programlar yardımı ile kayıt altına almak ve tespit etmektir. Bununla birlikte, Türk müziğindeki Ney icra tavırları içerisinde çok önemli bir yer tutan bu tavırdaki perde baskı ve aralıklarının, Arel-Ezgi-Uzdilek sistemi ile uyuşan veya uyuşmayan noktalarının ortaya koyulması hedeflenmiştir. Bunlarla birlikte; Niyazi Sayın’ın ney eğitiminde ne gibi yöntemler izlediği, eğitimleri hangi eserler üzerinden gerçekleştirdiği, derslerinde teknik konular haricinde hangi hususların bulunduğu, meşk silsilesi özelinde günümüze kadar bu eğitim metodunun ne gibi değişikliklere uğradığı veya uğramadığı ve Türk müziğinde ki meşk ve tavır kavramları birinci ağızlardan röportaj yöntemi ile tespit edilmiştir.
Bu çalışmanın amacı; Ney’deki perde baskı ve aralıkları, Niyazi Sayın ney tavrında, meşk silsilesi özelinde, dijital programlar yardımı ile kayıt altına almak ve tespit etmektir. Bununla birlikte, Türk müziğindeki Ney icra tavırları içerisinde çok önemli bir yer tutan bu tavırdaki perde baskı ve aralıklarının, Arel-Ezgi-Uzdilek sistemi ile uyuşan veya uyuşmayan noktalarının ortaya koyulması hedeflenmiştir. Bunlarla birlikte; Niyazi Sayın’ın ney eğitiminde ne gibi yöntemler izlediği, eğitimleri hangi eserler üzerinden gerçekleştirdiği, derslerinde teknik konular haricinde hangi hususların bulunduğu, meşk silsilesi özelinde günümüze kadar bu eğitim metodunun ne gibi değişikliklere uğradığı veya uğramadığı ve Türk müziğinde ki meşk ve tavır kavramları birinci ağızlardan röportaj yöntemi ile tespit edilmiştir.