Bu kitap, mit, hurafe ve efsane Aleviliğinin akılla yol ayrımıdır. Alevi cehaletinin eleştirisidir. Ölgün akli Aleviliğin düşün ve yol çözümlemesidir. Alevilik, ilim Ali’sine muska yazdırmak değildir. Yaşamdan kopuk Aleviliğin ‘içerden’ uyarılmasıdır. Alevilik, Kerbela susuzluğuna ağıt yakmak değildir. Bu kitap, İslam dininin Arap - Emevi, Muaviye dini ve kültürü olmadığını anlatır. Kerbela iç sestir; var olmak adına direnç, devrimiydi insan olma yolunda zamanın. Ali ve Hüseyin Arapça konuştu, ben onları ‘insan’ olarak anladım. 6.yy cahiliyesi Ehlibeyt’in de sorunuydu.
Ne zor bir görev insanlaşma mücadelesi; anlatabilmek ve anlaşılabilir olmak. Onun için Hz. Ali, ‘Cahille tartışma yenilirsin’ diyordu. Ne fark eder ayrıntı; Sünnilik veya Alevilik öznesine aydınlanmacı düşün ve değerlerini al(a)madıktan sonra…
Bu kitap, mit, hurafe ve efsane Aleviliğinin akılla yol ayrımıdır. Alevi cehaletinin eleştirisidir. Ölgün akli Aleviliğin düşün ve yol çözümlemesidir. Alevilik, ilim Ali’sine muska yazdırmak değildir. Yaşamdan kopuk Aleviliğin ‘içerden’ uyarılmasıdır. Alevilik, Kerbela susuzluğuna ağıt yakmak değildir. Bu kitap, İslam dininin Arap - Emevi, Muaviye dini ve kültürü olmadığını anlatır. Kerbela iç sestir; var olmak adına direnç, devrimiydi insan olma yolunda zamanın. Ali ve Hüseyin Arapça konuştu, ben onları ‘insan’ olarak anladım. 6.yy cahiliyesi Ehlibeyt’in de sorunuydu.
Ne zor bir görev insanlaşma mücadelesi; anlatabilmek ve anlaşılabilir olmak. Onun için Hz. Ali, ‘Cahille tartışma yenilirsin’ diyordu. Ne fark eder ayrıntı; Sünnilik veya Alevilik öznesine aydınlanmacı düşün ve değerlerini al(a)madıktan sonra…