"Nihilizm, genel olarak anlam ve değer yokluğunu imleyen bir olgudur. Nihilizm, insana dair varoluşsal bir durum olması açısından evrensel düzeyde ortaya çıkabilir. Bu açıdan nihilizm, özellikle edebiyat ve sinemada üretilen birçok eserde kullanılmaktadır. 1990’ların ortalarında ortaya çıkan Yeni Türk Sineması’ndaki bazı yönetmenlerin filmlerinde de, bireyin anlam sorununun nihilizm temelinde ele alındığı görülür. Bu çalışma, bu yönetmenlerden biri olan Nuri Bilge Ceylan’ın yapıtlarına odaklanmaktadır. Türkiye Sineması’nda auteur kabul edilen Nuri Bilge Ceylan’ın filmlerindeki karakter temsilleri, nihilizm kavramı bağlamında detaylı olarak analiz edilmiştir. Karakter temsilleri ile Türkiye’nin toplumsal dönüşümü ile değişen anlam örüntülerinin felsefi anlamda sinemaya yansıması ortaya konulmuştur. Çalışmada, Nuri Bilge Ceylan filmlerindeki temsilleri nihilizm açısından irdelemek ve Türkiye’deki toplumsal/kültürel dönüşümler doğrultusunda sanat yapıtı ile sanatçı ilişkisini analiz etmek amaçlanmıştır. "
"Nihilizm, genel olarak anlam ve değer yokluğunu imleyen bir olgudur. Nihilizm, insana dair varoluşsal bir durum olması açısından evrensel düzeyde ortaya çıkabilir. Bu açıdan nihilizm, özellikle edebiyat ve sinemada üretilen birçok eserde kullanılmaktadır. 1990’ların ortalarında ortaya çıkan Yeni Türk Sineması’ndaki bazı yönetmenlerin filmlerinde de, bireyin anlam sorununun nihilizm temelinde ele alındığı görülür. Bu çalışma, bu yönetmenlerden biri olan Nuri Bilge Ceylan’ın yapıtlarına odaklanmaktadır. Türkiye Sineması’nda auteur kabul edilen Nuri Bilge Ceylan’ın filmlerindeki karakter temsilleri, nihilizm kavramı bağlamında detaylı olarak analiz edilmiştir. Karakter temsilleri ile Türkiye’nin toplumsal dönüşümü ile değişen anlam örüntülerinin felsefi anlamda sinemaya yansıması ortaya konulmuştur. Çalışmada, Nuri Bilge Ceylan filmlerindeki temsilleri nihilizm açısından irdelemek ve Türkiye’deki toplumsal/kültürel dönüşümler doğrultusunda sanat yapıtı ile sanatçı ilişkisini analiz etmek amaçlanmıştır. "