Kitaplar, hak ettiğinden daha yavaş ya da tadı kaçırılacak kadar hızlı okunmamalıdır. Mortimer Adler Yazmak, okuma edimine bağlı. İyi, nitelikli yazı yazmanın yolu önce iyi okur olmaktan geçiyor. Ama iyi okur kimdir? Okuduğu metnin tadını çıkaran mı, yoksa o metni türlü yollarla çoğaltan, tamamlayan ve başka kitaplara bağlayan mı? Zeynep Eşin, okuma edimine yönelik sorular soruyor ve açık, anlaşılır yanıtlar arıyor bu kitabında. Hem “okur” hem “yazar” adayları için bir başucu kitabı, bir rehber, “Okumanın İncelikleri”. “Metin altyapısının ortaya çıkarılması ve çağrışımlarının belirlenmesi, okuyucunun zihninde yer alan iki okumanın etkileşim sürecinden kaynaklanmaktadır. İlk okuma, doğrudan biçimsel yapıya iliştirilmiş anlamlara ulaşmak için öykünün bağlamını deşifre etmeye bağlıdır. Bu konu dil dağarcığına ve okuyucunun zihninin yeterliliğine bağlıdır. Edinilen anlamların eşiğinde, okuyucu anlamlardan anlam oluşumunu ve yığılmasını hissetmeye başladığında metnin edebî değeri ortaya çıkmaya başlar ve böylece yapıları kökenlerine geri getirmeye çalışan yenileyici okumaya başvurur.”
Kitaplar, hak ettiğinden daha yavaş ya da tadı kaçırılacak kadar hızlı okunmamalıdır. Mortimer Adler Yazmak, okuma edimine bağlı. İyi, nitelikli yazı yazmanın yolu önce iyi okur olmaktan geçiyor. Ama iyi okur kimdir? Okuduğu metnin tadını çıkaran mı, yoksa o metni türlü yollarla çoğaltan, tamamlayan ve başka kitaplara bağlayan mı? Zeynep Eşin, okuma edimine yönelik sorular soruyor ve açık, anlaşılır yanıtlar arıyor bu kitabında. Hem “okur” hem “yazar” adayları için bir başucu kitabı, bir rehber, “Okumanın İncelikleri”. “Metin altyapısının ortaya çıkarılması ve çağrışımlarının belirlenmesi, okuyucunun zihninde yer alan iki okumanın etkileşim sürecinden kaynaklanmaktadır. İlk okuma, doğrudan biçimsel yapıya iliştirilmiş anlamlara ulaşmak için öykünün bağlamını deşifre etmeye bağlıdır. Bu konu dil dağarcığına ve okuyucunun zihninin yeterliliğine bağlıdır. Edinilen anlamların eşiğinde, okuyucu anlamlardan anlam oluşumunu ve yığılmasını hissetmeye başladığında metnin edebî değeri ortaya çıkmaya başlar ve böylece yapıları kökenlerine geri getirmeye çalışan yenileyici okumaya başvurur.”