Hüseyin Rahmi Gürpınar ( 1864, 1944, İstanbul), Türk romancı ve gazeteci.
Hüseyin Rahmi’nin hikâye ve romanlarında yanlış Batılılaşma/alafrangalık, batıl inançlar, kadın-erkek ilişkileri, ahlak kuralları, geçim sıkıntısı, sosyal problemler, gelenek ve görenekler tema olarak yer almıştır. Türk toplumunun 19. ve 20. yüzyılda geçirdiği bütün sosyal, siyasi ve ekonomik meseleler eserlerine yansımıştır. Hikâye ve romanlarda olaylar genellikle İstanbul’da geçmiştir. Toplumun her kesiminden, her yaş grubundan kişilere yer verilmiştir. Bu kişiler kendi şiveleri, ifade biçimleri, kıyafetleri, düşünceleri, inançları, yaşam tarzları, davranış biçimleri, gelenek ve görenekleriyle canlandırılmıştır
Ölüler Yaşıyor mu? : İlk kez 1932’de Milliyet gazetesinde tefrika edilmiştir. Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın ustalık dönemi eserlerindendir. Başka eserlerinde de karşımıza çıkan korku öğesi bu eserde çok daha yoğun bir şekilde karşımıza çıkmaktadır.
“Kimi eğlendirmek için bu ebedi sahnenin palyaçoluğunu yapıyoruz? ”
“Bu dünyada iki önemli olayın oyuncağıyız. Doğum, ölüm...”
Dorlion Yayınları olarak sadeleştirme çalışması yaparak günümüz okurlarının beğeni ve ilgisine sunduğumuz bu romanı, değerli okurlarımızla buluşturmaktan mutluluk duyarız
Hüseyin Rahmi Gürpınar ( 1864, 1944, İstanbul), Türk romancı ve gazeteci.
Hüseyin Rahmi’nin hikâye ve romanlarında yanlış Batılılaşma/alafrangalık, batıl inançlar, kadın-erkek ilişkileri, ahlak kuralları, geçim sıkıntısı, sosyal problemler, gelenek ve görenekler tema olarak yer almıştır. Türk toplumunun 19. ve 20. yüzyılda geçirdiği bütün sosyal, siyasi ve ekonomik meseleler eserlerine yansımıştır. Hikâye ve romanlarda olaylar genellikle İstanbul’da geçmiştir. Toplumun her kesiminden, her yaş grubundan kişilere yer verilmiştir. Bu kişiler kendi şiveleri, ifade biçimleri, kıyafetleri, düşünceleri, inançları, yaşam tarzları, davranış biçimleri, gelenek ve görenekleriyle canlandırılmıştır
Ölüler Yaşıyor mu? : İlk kez 1932’de Milliyet gazetesinde tefrika edilmiştir. Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın ustalık dönemi eserlerindendir. Başka eserlerinde de karşımıza çıkan korku öğesi bu eserde çok daha yoğun bir şekilde karşımıza çıkmaktadır.
“Kimi eğlendirmek için bu ebedi sahnenin palyaçoluğunu yapıyoruz? ”
“Bu dünyada iki önemli olayın oyuncağıyız. Doğum, ölüm...”
Dorlion Yayınları olarak sadeleştirme çalışması yaparak günümüz okurlarının beğeni ve ilgisine sunduğumuz bu romanı, değerli okurlarımızla buluşturmaktan mutluluk duyarız