Orta Asya ve Kafkasya Bölgesi, uygarlığı temsil eden en eski örnekler arasında yer alması ve Türkiye'nin göz bebeği olarak nitelenebilecek bir öneme sahip olması nedeniyle toplumumuzun tarihsel ve aktüel hafızasından sürekli ilk sıralarda olmuştur.
Elinizdeki çalışma, bu bağlamda başka alışmalarla birlikte, alana katkı sunma amacı taşımaktadır. Orta Asya ve Kafkasya Bölgesini etkileyen tarihsel simgeler arasında kişisel olarak en fazla etkilendiğim iki simayı, kitabın ithaf edilmesi için acizane uygun buldum. Bunların ilki; Kafkasya'da yaklaşık elli yıl Rusya'nın güneye inmesi önünde karizmatik/kahraman kişiliği ile büyük bir set oluşturan ve halen Kafkasya'nın kahraman ruhunu temsil etmeye devam eden Şamil; ikincisi, gelenek ve modernizmi Orta Asya ve Kafkasya Bölgesinde birleştirerek 20. yüzyılın sonlarında başlayan yeni modernizm dalgasının mimarlarına ışık tutan ceditçiliğin mimarı Gaspıralı İsmail'dir.
Orta Asya ve Kafkasya Bölgesi, uygarlığı temsil eden en eski örnekler arasında yer alması ve Türkiye'nin göz bebeği olarak nitelenebilecek bir öneme sahip olması nedeniyle toplumumuzun tarihsel ve aktüel hafızasından sürekli ilk sıralarda olmuştur.
Elinizdeki çalışma, bu bağlamda başka alışmalarla birlikte, alana katkı sunma amacı taşımaktadır. Orta Asya ve Kafkasya Bölgesini etkileyen tarihsel simgeler arasında kişisel olarak en fazla etkilendiğim iki simayı, kitabın ithaf edilmesi için acizane uygun buldum. Bunların ilki; Kafkasya'da yaklaşık elli yıl Rusya'nın güneye inmesi önünde karizmatik/kahraman kişiliği ile büyük bir set oluşturan ve halen Kafkasya'nın kahraman ruhunu temsil etmeye devam eden Şamil; ikincisi, gelenek ve modernizmi Orta Asya ve Kafkasya Bölgesinde birleştirerek 20. yüzyılın sonlarında başlayan yeni modernizm dalgasının mimarlarına ışık tutan ceditçiliğin mimarı Gaspıralı İsmail'dir.