Öteki Din; düşüncenin ve anlam arayışının değil alıntılama ve kopyalamanın; İslam’ı yeniden anlamanın değil egemen güçlerin politik ve stratejik hedeflerine uydurmanın; birleşmenin ve bir arada yaşamanın değil ırkçılığın, ayrımcılığın ve bölücülüğün; güvenin ve doğruluğun değil aldatmanın ve düzenbazlığın; hakça paylaşmanın ve ekonomik uçurumu aşmanın değil mal biriktirmenin, tefeciliğin ve tekelciliğin; terbiyenin ve vakarın değil ihtirasın ve şehvetin; mütevazılığin ve onurun değil kibrin düşkünlüğün; merhametin ve başarının değil kabalığın ve çatışmanın; hakkın ve hukukun değil sorumsuzluğun ve pusu kurmanın; adaletin ve güvenin zulmün, şüphenin ve korkunun; gönül insanı olmanın değil baskının ve fişlemenin, şiddetin ve istismarın; adanmışlığın ve Allah’a bağlılığın değil riyakârlığın ve kahirliğin; aidiyetin, hamiyetin ve vefanın değil egemen güçlere yaslanmanın, aldatmanın, kendi milletine ve tarihi tecrübesine saldırmanın aracıdır.
Öteki Din; düşüncenin ve anlam arayışının değil alıntılama ve kopyalamanın; İslam’ı yeniden anlamanın değil egemen güçlerin politik ve stratejik hedeflerine uydurmanın; birleşmenin ve bir arada yaşamanın değil ırkçılığın, ayrımcılığın ve bölücülüğün; güvenin ve doğruluğun değil aldatmanın ve düzenbazlığın; hakça paylaşmanın ve ekonomik uçurumu aşmanın değil mal biriktirmenin, tefeciliğin ve tekelciliğin; terbiyenin ve vakarın değil ihtirasın ve şehvetin; mütevazılığin ve onurun değil kibrin düşkünlüğün; merhametin ve başarının değil kabalığın ve çatışmanın; hakkın ve hukukun değil sorumsuzluğun ve pusu kurmanın; adaletin ve güvenin zulmün, şüphenin ve korkunun; gönül insanı olmanın değil baskının ve fişlemenin, şiddetin ve istismarın; adanmışlığın ve Allah’a bağlılığın değil riyakârlığın ve kahirliğin; aidiyetin, hamiyetin ve vefanın değil egemen güçlere yaslanmanın, aldatmanın, kendi milletine ve tarihi tecrübesine saldırmanın aracıdır.