Kamusal alan ve din ilişkileri, modern kamusal alan tartışmalarının temel konularındandır. Post modern ve liberal teoriler hariç, dine kamusal alanda yer verilmemektedir. Modern kamusal alan tasavvurlarında din, geleneğe ait ve modernitenin insan, akıl, evren tasavvurlarıyla çelişen irrasyonel bir olgudur. Aydınlanma felsefesinde temellenen modernite ilkelerini özümseyen, rasyonel akıl yürütebilen bir özne olmak gerekir. Dini açıdan bakıldığında ise din, hayatı, kamusal ve özel olarak ayırmamaktadır. Dini açıdan hayat, bir bütündür. Din, hayatı, insani erdemleri kazanma mücadelesi olarak görür. Hayatın her alanında insan eylemlerine yönelik değer koyar. Din, ister kamusal olsun ister özel olsun her alanda insan eylem ve düşüncelerinde belirleyicidir. Modern kamusal alan teorileri dini, sekülerleşme tezlerinin gölgesinde incelemiş ve sürekli kamusal alanın seküler kârakterini ön plana çıkarmıştır.
Kamusal alan ve din ilişkileri, modern kamusal alan tartışmalarının temel konularındandır. Post modern ve liberal teoriler hariç, dine kamusal alanda yer verilmemektedir. Modern kamusal alan tasavvurlarında din, geleneğe ait ve modernitenin insan, akıl, evren tasavvurlarıyla çelişen irrasyonel bir olgudur. Aydınlanma felsefesinde temellenen modernite ilkelerini özümseyen, rasyonel akıl yürütebilen bir özne olmak gerekir. Dini açıdan bakıldığında ise din, hayatı, kamusal ve özel olarak ayırmamaktadır. Dini açıdan hayat, bir bütündür. Din, hayatı, insani erdemleri kazanma mücadelesi olarak görür. Hayatın her alanında insan eylemlerine yönelik değer koyar. Din, ister kamusal olsun ister özel olsun her alanda insan eylem ve düşüncelerinde belirleyicidir. Modern kamusal alan teorileri dini, sekülerleşme tezlerinin gölgesinde incelemiş ve sürekli kamusal alanın seküler kârakterini ön plana çıkarmıştır.