Papirüs İki Aylık Edebiyat Seçkisi Kitap: 47 Ocak-Haziran 2024

Stok Kodu:
9786256731646
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
160
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%32 indirimli
100,00TL
68,00TL
9786256731646
1342181
Papirüs İki Aylık Edebiyat Seçkisi Kitap: 47 Ocak-Haziran 2024
Papirüs İki Aylık Edebiyat Seçkisi Kitap: 47 Ocak-Haziran 2024
68.00

Tarık Günersel’in Düşüncelerindeki ve 
Düşlerindeki Dünya…

Mesut Şenol

 Tarık Günersel’i, dünyanın dört bir köşesinden, ülkemizden tanıdığı ve bilgeliğiyle, insanlığıyla etkilediği yazar-şair, sanatçı dostları çok yönlü özellikleriyle tanıtıyor bu özel sayıda. 
Tarık Günersel’in şiirini yorumlayan Uluslararası PEN Başkan Yardımcısı Makedon şair, çevirmen ve akademisyen Katica KULAVKOVA bakın neler söylüyor:
“Günersel’in şiiri “saf liriklik” ilkesine karşıdır, kişisel duyguları itiraf odaklı, acıklı ve melankolik değildir, buhrana itmez. Tarık’ın şiiri İngiliz piyesçi, oyuncu ve eylemci Harold Pinter’in (1930-2008) ‘siyasal şiir’ dediği şeye yakındır. Tarık’ın şiiri eylemciliği ile uyumlu olup zihin durumunu yansıtır. Tarık şiirinde özgürlük, adalet, hakikat, dayanışma, demokrasi, duygudaşlık, doğa sevgisi ve Yerküre Ana anlayışını açıklar. Bu tür şiirin ahlakî boyutu vardır. Bu tür şiir bir programla bağlantılıdır (programmatic). 
Böyle şiir modern ‘II. Dünya Savaşı ertesi’ ve sömürge ertesi dünyada ırk, etnik köken, toplum, kültür, cinsiyet ve dil alanlarında sürekli çatışma ve gerginliklerle genellikle bastırılmış olan insancıl bilinci bir yeniden başlatıştır.”

Tarık Günersel’in şiirini yorumlayan Türk isimler arasından sevgili Enis BATUR’ dan alıntıyı burada sizler için paylaşmak isterim: 
“Benim gözümde, Tarık Günersel’i az çok yaşıtı özgün şairlerden ayıran temel özelliği şiirinin çok boyutlu çizgiselliği: Deneysel bir şiir kapsamına sığmayacak ölçüde lirik, lirik tanımından taşan yanlarıyla dramatik, o kalıpları aşan perspektifiyle epik karakteri ağır basıyor, üstelik sözkonusu içiçe geçişlilik okurda hiçbir uyum sıkıntısı doğurmuyor. 
Günersel’in bir başka temel özelliği de hangi çağa ait olduğu kesinlik arzetmeyen bir şair duruşu, dolayısıyla kimliği taşıması: Kadim Mısır’ın bir temsilcisi, Presokratiklerin komşusu, Pir Sultan’ın arkadaşı, Brecht’in yoldaşı: Evrensel bir zeitgeist atmosferi sızıyor yapıtından.
İlhan Berk olsaydı şöyle söyleyecekti: Karanlıkların farkında bir iflâh olmaz iyimser.”

Tarık Günersel’in Düşüncelerindeki ve 
Düşlerindeki Dünya…

Mesut Şenol

 Tarık Günersel’i, dünyanın dört bir köşesinden, ülkemizden tanıdığı ve bilgeliğiyle, insanlığıyla etkilediği yazar-şair, sanatçı dostları çok yönlü özellikleriyle tanıtıyor bu özel sayıda. 
Tarık Günersel’in şiirini yorumlayan Uluslararası PEN Başkan Yardımcısı Makedon şair, çevirmen ve akademisyen Katica KULAVKOVA bakın neler söylüyor:
“Günersel’in şiiri “saf liriklik” ilkesine karşıdır, kişisel duyguları itiraf odaklı, acıklı ve melankolik değildir, buhrana itmez. Tarık’ın şiiri İngiliz piyesçi, oyuncu ve eylemci Harold Pinter’in (1930-2008) ‘siyasal şiir’ dediği şeye yakındır. Tarık’ın şiiri eylemciliği ile uyumlu olup zihin durumunu yansıtır. Tarık şiirinde özgürlük, adalet, hakikat, dayanışma, demokrasi, duygudaşlık, doğa sevgisi ve Yerküre Ana anlayışını açıklar. Bu tür şiirin ahlakî boyutu vardır. Bu tür şiir bir programla bağlantılıdır (programmatic). 
Böyle şiir modern ‘II. Dünya Savaşı ertesi’ ve sömürge ertesi dünyada ırk, etnik köken, toplum, kültür, cinsiyet ve dil alanlarında sürekli çatışma ve gerginliklerle genellikle bastırılmış olan insancıl bilinci bir yeniden başlatıştır.”

Tarık Günersel’in şiirini yorumlayan Türk isimler arasından sevgili Enis BATUR’ dan alıntıyı burada sizler için paylaşmak isterim: 
“Benim gözümde, Tarık Günersel’i az çok yaşıtı özgün şairlerden ayıran temel özelliği şiirinin çok boyutlu çizgiselliği: Deneysel bir şiir kapsamına sığmayacak ölçüde lirik, lirik tanımından taşan yanlarıyla dramatik, o kalıpları aşan perspektifiyle epik karakteri ağır basıyor, üstelik sözkonusu içiçe geçişlilik okurda hiçbir uyum sıkıntısı doğurmuyor. 
Günersel’in bir başka temel özelliği de hangi çağa ait olduğu kesinlik arzetmeyen bir şair duruşu, dolayısıyla kimliği taşıması: Kadim Mısır’ın bir temsilcisi, Presokratiklerin komşusu, Pir Sultan’ın arkadaşı, Brecht’in yoldaşı: Evrensel bir zeitgeist atmosferi sızıyor yapıtından.
İlhan Berk olsaydı şöyle söyleyecekti: Karanlıkların farkında bir iflâh olmaz iyimser.”

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat