Deneyime verilen değer tarihsel süre.te radikal değişimler geçirse de onun önemi insana, topluma ve tarihe karşı çok boyutluluğu esas alan bütüncül bir dil kullanımına olanak sağlamasında yatar. Daha iyi bir hayat düsturu içinde farklı düşünceleri kolayca birbirine eklemleyerek dünyalararası bir bağ oluşturan deneyim, geleneği tarihin içerisinden çıkararak hayatın içine taşır; geçmiş, şimdi ve geleceği bir araya getirir. Deneyimde yan yana gelen düşünceler, karşılıklı diyalektik ile birleşen, d.nüşen veya farklılıkları ortadan kaldırılan bir nitelikte değil; aksine her türlü yorum ve farklılığa izin veren bir yapı arz eder. Böylece hem yeni ufukların ortaya çıkmasına hem de bu ufukların kaynaşmasına
olanak sağlar.
İnsani yaşamın birliği ile anlatısal arayışın birliği arasında derin bir ilişki vardır. Arayışlar başarılı olduğu müddet.e yaşamdaki birlik muhafaza edilir; ancak bu arayış boşa çıkar veya dağılırsa gelenek kesilir ve insan yaşamında birlik ortadan kalkar. Bu yüzden geçmişin bugüne uzanması, yitmemesi lazımdır. Şimdiye uzanmayan veya yiten geçmiş, gelenek değildir. Geçmişin şimdiye uzanması, bizi etkilemesi, bizimle bir diyaloga girmesi veya bize seslenmesi gerekir. Yorumlayamadığımız, geleceğe taşıyamadığımız geçmiş gerçekten geçmiş, yitip gitmiştir. O halde gelenek, dokunulmaz normlar ve değerler mahzeni değil; eleştiri, değişim ve gelişme ortamıdır. Elinizdeki eser “deneyimi” hayatın merkezine koyan bir felsefecinin Pragmatizm’e dair makalelerinden oluşmaktadır.
Deneyime verilen değer tarihsel süre.te radikal değişimler geçirse de onun önemi insana, topluma ve tarihe karşı çok boyutluluğu esas alan bütüncül bir dil kullanımına olanak sağlamasında yatar. Daha iyi bir hayat düsturu içinde farklı düşünceleri kolayca birbirine eklemleyerek dünyalararası bir bağ oluşturan deneyim, geleneği tarihin içerisinden çıkararak hayatın içine taşır; geçmiş, şimdi ve geleceği bir araya getirir. Deneyimde yan yana gelen düşünceler, karşılıklı diyalektik ile birleşen, d.nüşen veya farklılıkları ortadan kaldırılan bir nitelikte değil; aksine her türlü yorum ve farklılığa izin veren bir yapı arz eder. Böylece hem yeni ufukların ortaya çıkmasına hem de bu ufukların kaynaşmasına
olanak sağlar.
İnsani yaşamın birliği ile anlatısal arayışın birliği arasında derin bir ilişki vardır. Arayışlar başarılı olduğu müddet.e yaşamdaki birlik muhafaza edilir; ancak bu arayış boşa çıkar veya dağılırsa gelenek kesilir ve insan yaşamında birlik ortadan kalkar. Bu yüzden geçmişin bugüne uzanması, yitmemesi lazımdır. Şimdiye uzanmayan veya yiten geçmiş, gelenek değildir. Geçmişin şimdiye uzanması, bizi etkilemesi, bizimle bir diyaloga girmesi veya bize seslenmesi gerekir. Yorumlayamadığımız, geleceğe taşıyamadığımız geçmiş gerçekten geçmiş, yitip gitmiştir. O halde gelenek, dokunulmaz normlar ve değerler mahzeni değil; eleştiri, değişim ve gelişme ortamıdır. Elinizdeki eser “deneyimi” hayatın merkezine koyan bir felsefecinin Pragmatizm’e dair makalelerinden oluşmaktadır.