Kur’an, insanı en iyi bilen Yüce Yaratan tarafından insanın ve insanlığın dertlerine çare -şifa- olması için gönderilmiştir. O halde neden diğer psikoloji ekollerinden bağımsız ve Kur’an’dan ve hadislerden ilham alan yepyeni ve orijinal psikolojik görüşler olmasın?
Cenab-ı Hak, Kur’an’da insanı tanımlayan pek çok ayet-i kerime inzal buyurmuştur. Bu ayetleri, oldukça yeni bir ilim dalı olan Psikoloji ilminin verileriyle daha iyi anlamak mümkün olabilir mi?
Batı kaynaklı bir bilim dalının verileri, bizim İslami anlayışımızla ne derecede bağdaşabilir? İnsanlar niçin kendi aralarından çıkan bir insanı ve onun insanî özelliklerini kabulde bu kadar zorlanıyor? Onun adım başı mucizeler gösteren biri olmasını niçin arzu ediyorlar? Şemail hadislerinde anlatıldığı gibi kelimenin tam anlamıyla “insanüstü” birini neden arıyorlar?
Bunun psikolojik temelleri, Peygamber’in normal bir insan olmasını kabul etmemenin bilinçaltı kökleri nedir? Bütün bunlardan öte, İslâmî anlamda sağlıklı=normal insan, hasta insan kime denir?
Kur’an, insanı en iyi bilen Yüce Yaratan tarafından insanın ve insanlığın dertlerine çare -şifa- olması için gönderilmiştir. O halde neden diğer psikoloji ekollerinden bağımsız ve Kur’an’dan ve hadislerden ilham alan yepyeni ve orijinal psikolojik görüşler olmasın?
Cenab-ı Hak, Kur’an’da insanı tanımlayan pek çok ayet-i kerime inzal buyurmuştur. Bu ayetleri, oldukça yeni bir ilim dalı olan Psikoloji ilminin verileriyle daha iyi anlamak mümkün olabilir mi?
Batı kaynaklı bir bilim dalının verileri, bizim İslami anlayışımızla ne derecede bağdaşabilir? İnsanlar niçin kendi aralarından çıkan bir insanı ve onun insanî özelliklerini kabulde bu kadar zorlanıyor? Onun adım başı mucizeler gösteren biri olmasını niçin arzu ediyorlar? Şemail hadislerinde anlatıldığı gibi kelimenin tam anlamıyla “insanüstü” birini neden arıyorlar?
Bunun psikolojik temelleri, Peygamber’in normal bir insan olmasını kabul etmemenin bilinçaltı kökleri nedir? Bütün bunlardan öte, İslâmî anlamda sağlıklı=normal insan, hasta insan kime denir?