Rabıta

Stok Kodu:
9789758757732
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
378
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2016-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
240,00TL
192,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 23,47TL
Temin süresi 2-5 gündür.
9789758757732
969152
Rabıta
Rabıta
192.00

Hakk'a kul olmanın gerçekleşmesi manevî yolculuk (seyr ü sülûk) ile mümkündür. Manevî olgunluğa ermek için bazı prensiplere riayet etmek şarttır. Hiçbir şey kendiliğinden meydana gelmez. Okumadan alim, gezmeden seyyah olunmadığı gibi, mücadelesiz ve murakabesiz de sûfî olunmaz, tasavvuf yoluna girilmez. Tasavvuf, ahlaki ve ruhi bir tasfiye yolu, tarikatler ise tasfiye ocağıdır. Bu tezkiye işi, bedeni avrlığımızdan hareket ederek, Allah'a varan manevi bir yolculuğun sonunda kazanılan bir keyfiyettir. Bu yolculuk, sonu olan fani varlığın, belirli mucahede ve rizayatlar neticesinde, henüz yaşarken sonsuzluğa tırmanışı, eğreti kalıptan kurtularak fenadan bekaya geçişi ve kulun manevi makamlara yükselişidir. Bir mürşitten edeb ve tasavvuf öğrenmek mürid üzerine vacibtir. Mürşidi olmayan mürid, edebiyyen felah bulmaz. Bayezid Bistami (k.s)'nin: "Üstadı bulunmayanın imamı şeytandır" demiş olması bundandır. 

Hakk'a kul olmanın gerçekleşmesi manevî yolculuk (seyr ü sülûk) ile mümkündür. Manevî olgunluğa ermek için bazı prensiplere riayet etmek şarttır. Hiçbir şey kendiliğinden meydana gelmez. Okumadan alim, gezmeden seyyah olunmadığı gibi, mücadelesiz ve murakabesiz de sûfî olunmaz, tasavvuf yoluna girilmez. Tasavvuf, ahlaki ve ruhi bir tasfiye yolu, tarikatler ise tasfiye ocağıdır. Bu tezkiye işi, bedeni avrlığımızdan hareket ederek, Allah'a varan manevi bir yolculuğun sonunda kazanılan bir keyfiyettir. Bu yolculuk, sonu olan fani varlığın, belirli mucahede ve rizayatlar neticesinde, henüz yaşarken sonsuzluğa tırmanışı, eğreti kalıptan kurtularak fenadan bekaya geçişi ve kulun manevi makamlara yükselişidir. Bir mürşitten edeb ve tasavvuf öğrenmek mürid üzerine vacibtir. Mürşidi olmayan mürid, edebiyyen felah bulmaz. Bayezid Bistami (k.s)'nin: "Üstadı bulunmayanın imamı şeytandır" demiş olması bundandır. 

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat