Hint felsefesinin tüm geleneksel sistemlerinin tek bir amacı vardır, ruhun mükemmellik yoluyla özgürleşmesi. Bunun yöntemi Yoga´dır. Yoga kelimesi çok geniş bir alanı kapsıyor, ancak hem Sānkhya hem de Vedāntist okullar, şu ya da bu şekilde Yoga´ya işaret ediyor.
Bu kitaptaki ilk derslerin konusu Rāja Yoga olarak bilinen Yoga şeklidir.
Patanjali´nin Sūtraları, Rāja Yoga konusunda en yüksek otorite ve metin kitabıdır. Diğer filozoflar, bazı felsefi açılardan zaman zaman Patanjali´den ayrılsalar da kural olarak onun uygulama yöntemini kesin olarak kabul etmişlerdir. Bu kitabın ilk bölümü, yazarın New York´ta verdiği derslerde oluşmaktadır. İkinci bölüm ise Patanjali´nin Sūtralar (Aforizmalar) serbest bir çevirisi ve devam eden bir yorumdan oluşmaktadır. Teknik ayrıntılardan mümkün olduğunca kaçınmak ve serbest ve kolay konuşma tarzını korumak için çaba gösterilmiştir. İlk bölümde, pratik yapmak isteyen öğrenci için bazı basit ve çok özel yönergeler veriliyor ancak tüm bunlar, birkaç istisna dışında, Yoga´nın yalnızca bir öğretmenle doğrudan temas yoluyla güvenli bir şekilde öğrenilebileceğini de özellikle ve ciddi bir şekilde hatırlatıyor. Bu konuşmalar konu hakkında daha fazla bilgi edinme arzusunu uyandırmayı başarırsa, öğretmene gerek olmayacaktır.
Hint felsefesinin tüm geleneksel sistemlerinin tek bir amacı vardır, ruhun mükemmellik yoluyla özgürleşmesi. Bunun yöntemi Yoga´dır. Yoga kelimesi çok geniş bir alanı kapsıyor, ancak hem Sānkhya hem de Vedāntist okullar, şu ya da bu şekilde Yoga´ya işaret ediyor.
Bu kitaptaki ilk derslerin konusu Rāja Yoga olarak bilinen Yoga şeklidir.
Patanjali´nin Sūtraları, Rāja Yoga konusunda en yüksek otorite ve metin kitabıdır. Diğer filozoflar, bazı felsefi açılardan zaman zaman Patanjali´den ayrılsalar da kural olarak onun uygulama yöntemini kesin olarak kabul etmişlerdir. Bu kitabın ilk bölümü, yazarın New York´ta verdiği derslerde oluşmaktadır. İkinci bölüm ise Patanjali´nin Sūtralar (Aforizmalar) serbest bir çevirisi ve devam eden bir yorumdan oluşmaktadır. Teknik ayrıntılardan mümkün olduğunca kaçınmak ve serbest ve kolay konuşma tarzını korumak için çaba gösterilmiştir. İlk bölümde, pratik yapmak isteyen öğrenci için bazı basit ve çok özel yönergeler veriliyor ancak tüm bunlar, birkaç istisna dışında, Yoga´nın yalnızca bir öğretmenle doğrudan temas yoluyla güvenli bir şekilde öğrenilebileceğini de özellikle ve ciddi bir şekilde hatırlatıyor. Bu konuşmalar konu hakkında daha fazla bilgi edinme arzusunu uyandırmayı başarırsa, öğretmene gerek olmayacaktır.