Doğu bilgeliğinin ön koşulu olan 'gerçeklik' görelidir. Doğu'da gerçeklik, çok kez görünende değil, zihinde biçimlendirilerek ya da imgelem gücünden varolur. Neleri, nasıl görme tutkusundaysa, ancak oraya doğru odaklanır.
Bir cinayetin ardından dört tanığın sorgulanması sırasında, her bir tanığın gerçeği kişisel konumlarına göre kurgulayarak anlatmasıyla Rashomon, tek gerçek inancına indirgenmiş Batı ussallığının yadsınışıdır. İnsan ilişkileri, gerçeklik üzerine söylemiyle Rashomon , sinema tarihinin en etkili filmlerinden biri olmasının yanısıra ,Doğu sinemasının bilincine varılmasında da ilk öncü filmdir.
Doğu bilgeliğinin ön koşulu olan 'gerçeklik' görelidir. Doğu'da gerçeklik, çok kez görünende değil, zihinde biçimlendirilerek ya da imgelem gücünden varolur. Neleri, nasıl görme tutkusundaysa, ancak oraya doğru odaklanır.
Bir cinayetin ardından dört tanığın sorgulanması sırasında, her bir tanığın gerçeği kişisel konumlarına göre kurgulayarak anlatmasıyla Rashomon, tek gerçek inancına indirgenmiş Batı ussallığının yadsınışıdır. İnsan ilişkileri, gerçeklik üzerine söylemiyle Rashomon , sinema tarihinin en etkili filmlerinden biri olmasının yanısıra ,Doğu sinemasının bilincine varılmasında da ilk öncü filmdir.