Sanat tarihçisi, eleştirmen ve akademisyen Cesare Brandi (1906-1988) sanat eseri restorasyonu konusundaki modern yaklaşımın temellerini atmıştır. Benimsediği “eleştirel restorasyon” görüşü, Giulio Carlo Argan ile birlikte kurduğu ve yirmi yıl boyunca yönettiği ünlü Istituto Centrale del Restauro'nun eksenini oluşturmuştur. “Sanat eserinin ancak maddesi restore edilir.” “Öyleyse karşımıza çıkan her kırık sütunun, yerden kaldırılıp yeniden kurulmasının meşru olduğunu sanmak yanlış olacaktır; bunun yaşanacağı ortam tarihsel ve estetik olarak artık ne sanat ne de tarih tarafından tahrip edilmemesi gereken bir düzene kavuşmuştur.” “‘Olduğu yerde, olduğu gibi' sözü nostaljik bir sözden ibarettir ve zamanın geri çevrilebileceğini ve sanat eserinin de istenildiği kadar yeniden-üretilebileceğini varsaydığı için restorasyon ilkesini inkâr etmek, tarihi rencide etmek, Estetik'e de hakaret etmektir.”
Sanat tarihçisi, eleştirmen ve akademisyen Cesare Brandi (1906-1988) sanat eseri restorasyonu konusundaki modern yaklaşımın temellerini atmıştır. Benimsediği “eleştirel restorasyon” görüşü, Giulio Carlo Argan ile birlikte kurduğu ve yirmi yıl boyunca yönettiği ünlü Istituto Centrale del Restauro'nun eksenini oluşturmuştur. “Sanat eserinin ancak maddesi restore edilir.” “Öyleyse karşımıza çıkan her kırık sütunun, yerden kaldırılıp yeniden kurulmasının meşru olduğunu sanmak yanlış olacaktır; bunun yaşanacağı ortam tarihsel ve estetik olarak artık ne sanat ne de tarih tarafından tahrip edilmemesi gereken bir düzene kavuşmuştur.” “‘Olduğu yerde, olduğu gibi' sözü nostaljik bir sözden ibarettir ve zamanın geri çevrilebileceğini ve sanat eserinin de istenildiği kadar yeniden-üretilebileceğini varsaydığı için restorasyon ilkesini inkâr etmek, tarihi rencide etmek, Estetik'e de hakaret etmektir.”