Klasik kelâm konularının birçoğunu ihtiva eden eser, isminde “itikad” kaydı bulunmasına rağmen muhtasar “akâid”
türü teliflerden büyük oranda farklılaşmaktadır. Özellikle varlık ve bilgi konularını ihtiva etmesi, birçok konuda kısa
açıklamaları tercih etmeyip konuyla ilgili birçok görüş ve delile yer vermesi açısından, sistematik nitelikli kelâm kitaplarına benzemektedir. Ancak bu hususiyetin de eserde kapsamlı ve detaylı olmadığının belirtilmesi gerekir. Bu açıdan eserin kapsamlı kelâm kitaplarının problem, tartışma ve cevaplarını öz olarak ihtiva ettiğini belirtebiliriz.
Klasik kelâm konularının birçoğunu ihtiva eden eser, isminde “itikad” kaydı bulunmasına rağmen muhtasar “akâid”
türü teliflerden büyük oranda farklılaşmaktadır. Özellikle varlık ve bilgi konularını ihtiva etmesi, birçok konuda kısa
açıklamaları tercih etmeyip konuyla ilgili birçok görüş ve delile yer vermesi açısından, sistematik nitelikli kelâm kitaplarına benzemektedir. Ancak bu hususiyetin de eserde kapsamlı ve detaylı olmadığının belirtilmesi gerekir. Bu açıdan eserin kapsamlı kelâm kitaplarının problem, tartışma ve cevaplarını öz olarak ihtiva ettiğini belirtebiliriz.