“Münekkit kimliğiyle tanınan Ehl-i hadîs âlimleri bir râvinin adalet ve zabtını nasıl bir süreçle/metotla tespit ediyorlardı?” ve “Münekkitlerin tenkit mekanizması denetlenmeye açık mıydı?” sorularını cevaplamayı hedefleyen bu çalışma, cerh-ta’dîl faaliyetlerinin rivayet-râvi ilişkisini merkeze alan bir metot etrafında sürdürüldüğü, bu metodun farklı açılardan denetlenmeye açık bir mahiyet arz ettiği, münekkit kanaatleri arasındaki farklılaşma oranının şaşırtıcı derecede düşük olduğu ve farklı açılardan izah edilebildiği gibi konulara temas etmekte ve râvinin naklettiği haberlerin adaletin tespitinde de en önemli unsur olduğu iddiasını taşımaktadır.
“Münekkit kimliğiyle tanınan Ehl-i hadîs âlimleri bir râvinin adalet ve zabtını nasıl bir süreçle/metotla tespit ediyorlardı?” ve “Münekkitlerin tenkit mekanizması denetlenmeye açık mıydı?” sorularını cevaplamayı hedefleyen bu çalışma, cerh-ta’dîl faaliyetlerinin rivayet-râvi ilişkisini merkeze alan bir metot etrafında sürdürüldüğü, bu metodun farklı açılardan denetlenmeye açık bir mahiyet arz ettiği, münekkit kanaatleri arasındaki farklılaşma oranının şaşırtıcı derecede düşük olduğu ve farklı açılardan izah edilebildiği gibi konulara temas etmekte ve râvinin naklettiği haberlerin adaletin tespitinde de en önemli unsur olduğu iddiasını taşımaktadır.