“Mademki bilme güzel ve değerli bir şeydir diye düşünüyoruz, bir bilme ise ötekinden ya kesinlik bakımından ya da daha iyi ve daha hayranlık verici şeylerle ilgili olması bakımından daha önemli, bu her iki açıdan da ruhu araştırmayı en öndekilerin içine yerleştirmemiz usa uygun olsa gerek. Ruha ilişkin bilgi doğruluğun bütünüyle ilgili olarak ama özellikle de doğa ile ilgili doğruluk bakımından büyük şeyler katacak gibi görünüyor: çünkü ruh, canlıların ilkesi gibi bir şey. Onun hem doğasını, hem neliğini, ayrıca onunla ilgili ne varsa onları da incelemeye ve bilmeye çalışıyoruz: bunların bir kısmının ruhun kendine özgü etkilenimleri, özellikleri olduğu düşünülüyor, bir kısmının da onun aracılığıyla canlılarda bulunduğu.”
“Mademki bilme güzel ve değerli bir şeydir diye düşünüyoruz, bir bilme ise ötekinden ya kesinlik bakımından ya da daha iyi ve daha hayranlık verici şeylerle ilgili olması bakımından daha önemli, bu her iki açıdan da ruhu araştırmayı en öndekilerin içine yerleştirmemiz usa uygun olsa gerek. Ruha ilişkin bilgi doğruluğun bütünüyle ilgili olarak ama özellikle de doğa ile ilgili doğruluk bakımından büyük şeyler katacak gibi görünüyor: çünkü ruh, canlıların ilkesi gibi bir şey. Onun hem doğasını, hem neliğini, ayrıca onunla ilgili ne varsa onları da incelemeye ve bilmeye çalışıyoruz: bunların bir kısmının ruhun kendine özgü etkilenimleri, özellikleri olduğu düşünülüyor, bir kısmının da onun aracılığıyla canlılarda bulunduğu.”