Bu kitabın konusu sabır ve şükürdür. Çünkü iman iki sınıftır; sabır ve şükür. Buna göre, nasihati kabul eden, kurtulmayı arzu eden ve saadete ermek isteyen kimsenin sabır ve şükrü ihmal etmemesi gerekir. Allâh-u Teâlâ sabrı, tökezlemeyen bir at, körlenmeyen bir kılıç, bozguna uğramayan bir ordu, yıkılamayan muhkem bir kale kılmıştır. Zafere ulaşmak sabırdan sonra gelir. Kur’ân-ı Kerim’de “Sabredin, çünkü Allah sabredenlerle beraberdir” buyrulmuştur. İbn Kayyım el-Cevziyye’nin bu eseri, asıl konusu sabır ve şükürden başka, Kur’ân-ı Kerim’in tefsirinden güzel örnekleri, senedleriyle hadîs-i şerifleri, selef-i sâlihînin eserlerini, fıkhî meselelerin açıklamalarını da içermektedir. Yine bu kitapta dünyanın hakikati, Allâh-u Teâlâ’nın, Rasûlü’nün ve selef-i sâlihînin misallerle bu dünyayı anlatmaları, bu dünyada Allah’a yaklaştıran ya da O’ndan uzaklaştıranlar gibi birçok faydalı mevzular anlatılmıştır. Bu kitap, Zâdu’l-Meâd, Medâricu’s-Sâlikîn gibi önemli eserlerin de sahibi olan müellifin ifadesiyle, “hükümdarlar ve emirlerin, zenginler ve fakirlerin, sûfîler ve fakihlerin istifade edeceği bir kitaptır.”
Bu kitabın konusu sabır ve şükürdür. Çünkü iman iki sınıftır; sabır ve şükür. Buna göre, nasihati kabul eden, kurtulmayı arzu eden ve saadete ermek isteyen kimsenin sabır ve şükrü ihmal etmemesi gerekir. Allâh-u Teâlâ sabrı, tökezlemeyen bir at, körlenmeyen bir kılıç, bozguna uğramayan bir ordu, yıkılamayan muhkem bir kale kılmıştır. Zafere ulaşmak sabırdan sonra gelir. Kur’ân-ı Kerim’de “Sabredin, çünkü Allah sabredenlerle beraberdir” buyrulmuştur. İbn Kayyım el-Cevziyye’nin bu eseri, asıl konusu sabır ve şükürden başka, Kur’ân-ı Kerim’in tefsirinden güzel örnekleri, senedleriyle hadîs-i şerifleri, selef-i sâlihînin eserlerini, fıkhî meselelerin açıklamalarını da içermektedir. Yine bu kitapta dünyanın hakikati, Allâh-u Teâlâ’nın, Rasûlü’nün ve selef-i sâlihînin misallerle bu dünyayı anlatmaları, bu dünyada Allah’a yaklaştıran ya da O’ndan uzaklaştıranlar gibi birçok faydalı mevzular anlatılmıştır. Bu kitap, Zâdu’l-Meâd, Medâricu’s-Sâlikîn gibi önemli eserlerin de sahibi olan müellifin ifadesiyle, “hükümdarlar ve emirlerin, zenginler ve fakirlerin, sûfîler ve fakihlerin istifade edeceği bir kitaptır.”