Sanat Dünyamız Dergisi Ocak Şubat sayısında “Kesişimsellik ve Sanat” dosyası
Sanat Dünyamız dergisi Ocak Şubat sayısı yayımlandı. Dergi bu sayısında ilk kez 1989 yılında Kimberlé Crenshaw tarafından ayrımcılıkları işaret etmekte kullanılan “kesişimsellik” kavramını ele alıyor.
“Kesişimsellik ve Sanat” başlıklı dosya sayısı, kavramın açtığı tartışmaları güncel sanat pratikleri etrafında değerlendirmeyi hedefliyor. Bu kapsamda dergide Pera Müzesi’nde eserleriyle ağırlanan Paula Rego’nun sanatı Derya Sayın’ın bir yazısıyla genişçe yer buluyor. Dergide kesişimsel feminizm üzerine bir söyleşisiyle Feride Eralp, “Prekaryanın Görünmeyen Özneleri” araştırması hakkındaki söyleşisiyle Eda Yiğit ve Documenta 15’in ardından lumbung’un yeni planlarını anlattığı söyleşisiyle farid rakun yer alıyor. Seda Niğbolu’nun crip time kavramı üzerine, Marina Papazyan’ın kültür kurumları üzerine birer yazısı, Seçil Epik’in edebiyat metinleri arasında kesişimsellik tartışmalarıyla bağ kurduğu denemesi, Furkan Öztekin’in Ayşe Erkmen eserleri ve kamusal alan üzerine bir incelemesi dergide okurları bekliyor. Cansu Yıldıran ise dosyada “Kutlamalar ve Protestolar” başlıklı foto makalesini sunuyor.
Süreyyya Evren sanat ikliminde eleştiri ve meşruiyet kavramlarını Sanat İç Sessiz serisinde inceliyor. Derginin sergi eleştirilerinin bulunduğu +İz bölümünde Fatih Özgüven’in Erol Eskici’nin “Amaçlanmamış Anıtlar” sergisi üzerine bir yazısı yer buluyor. Ece Balcıoğlu’nun Abdülmecid Köşkü’ndeki “İsmi Lâzım Değil” sergisini, Mehmet Dere’nin Ercan Akın’ın Bozlu Art Project’te sergilenen “Umutsuz Bekleyiş” sergisini değerlendirdiği birer yazı da Ocak Şubat sayısında.
Derginin ajandası ise bu sayı sanatçı Deniz Aktaş’a emanet.
Sanat Dünyamız Dergisi Ocak Şubat sayısında “Kesişimsellik ve Sanat” dosyası
Sanat Dünyamız dergisi Ocak Şubat sayısı yayımlandı. Dergi bu sayısında ilk kez 1989 yılında Kimberlé Crenshaw tarafından ayrımcılıkları işaret etmekte kullanılan “kesişimsellik” kavramını ele alıyor.
“Kesişimsellik ve Sanat” başlıklı dosya sayısı, kavramın açtığı tartışmaları güncel sanat pratikleri etrafında değerlendirmeyi hedefliyor. Bu kapsamda dergide Pera Müzesi’nde eserleriyle ağırlanan Paula Rego’nun sanatı Derya Sayın’ın bir yazısıyla genişçe yer buluyor. Dergide kesişimsel feminizm üzerine bir söyleşisiyle Feride Eralp, “Prekaryanın Görünmeyen Özneleri” araştırması hakkındaki söyleşisiyle Eda Yiğit ve Documenta 15’in ardından lumbung’un yeni planlarını anlattığı söyleşisiyle farid rakun yer alıyor. Seda Niğbolu’nun crip time kavramı üzerine, Marina Papazyan’ın kültür kurumları üzerine birer yazısı, Seçil Epik’in edebiyat metinleri arasında kesişimsellik tartışmalarıyla bağ kurduğu denemesi, Furkan Öztekin’in Ayşe Erkmen eserleri ve kamusal alan üzerine bir incelemesi dergide okurları bekliyor. Cansu Yıldıran ise dosyada “Kutlamalar ve Protestolar” başlıklı foto makalesini sunuyor.
Süreyyya Evren sanat ikliminde eleştiri ve meşruiyet kavramlarını Sanat İç Sessiz serisinde inceliyor. Derginin sergi eleştirilerinin bulunduğu +İz bölümünde Fatih Özgüven’in Erol Eskici’nin “Amaçlanmamış Anıtlar” sergisi üzerine bir yazısı yer buluyor. Ece Balcıoğlu’nun Abdülmecid Köşkü’ndeki “İsmi Lâzım Değil” sergisini, Mehmet Dere’nin Ercan Akın’ın Bozlu Art Project’te sergilenen “Umutsuz Bekleyiş” sergisini değerlendirdiği birer yazı da Ocak Şubat sayısında.
Derginin ajandası ise bu sayı sanatçı Deniz Aktaş’a emanet.