“Sanat Dünyamız” dergisi Mart Nisan sayısında kapağına Cengiz Çekil’in Arter’de açılan “Bugün de Yaşıyorum” isimli retrospektifi vesilesiyle 2008 tarihli eseri “Saat Kaç?”ı taşıyor. Dergide Özlem Altunok’un “Sanat Dünyamız” sergisinin küratörü Eda Berkmen’le gerçekleştirdiği bir söyleşi Cengiz Çekil’in eserleri üzerinden bugüne nasıl bakabileceğimize dair fikir veriyor. Elif Kamışlı’nın Selim Birsel’in eserlerine odaklanan “Mevsimsiz” başlıklı denemesi içinden geçtiğimiz günlerin notunu tutuyor.
Dergide ayrıca İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nde Cumhuriyet’in 100. yılında açılan “Meşgul Şehir: İşgal İstanbul’unda Siyaset ve Gündelik Hayat, 1918-1923” sergisine dair Kültigin Kağan Akbulut’un sergi küratörleri Gizem Tongo, Daniel-Joseph McArthur-Seal ve İAE araştırma projeleri yöneticisi K. Mehmet Kentel’le yaptığı bir söyleşisi yer buluyor. Merve Pehlivan, Vermeer’in Rijkmuseum’da düzenlenen ve eserlerinin bugüne kadarki en kapsamlı şekilde bir araya geldiği sergisi üzerine bir izlenim yazısını paylaşıyor. Pasaj inisiyatifi Barın Han’daki yeni çalışmalarını bir söyleşide aktarıyor. Furkan Öztekin, İz Öztat’ın “Yumuşak Karın” başlıklı sergisine, Seda Niğbolu Berke Yazıcıoğlu’nun “Gece Vakti” sergisine dair birer değerlendirme yazısı sunuyor. Huo Rf “Başlı Başına Bir İş” serisinin beşinci yazısında Nehir Yatağı ve A Brief Introduction to Tesliq kitaplarına yer veriyor. Süreyyya Evren “Sanat İç Sessiz” serisinin, Misal Adnan Yıldız ise “Yaşayan Belgeler” serisinin yeni yazılarıyla dergide.
Sergi eleştirilerine yer verilen +İz bölümünde Aynur Gürlemez Arı Gülçin Aksoy’un, Abdullah Ezik Sabo’nun, Nursaç Sargon ise Suat Öğüt’ün sergileri üzerine yazılarını paylaşıyorlar.
Derginin ajandası ise bu sayı sanatçı Ece Ağırtmış’a emanet.
“Sanat Dünyamız” dergisi Mart Nisan sayısında kapağına Cengiz Çekil’in Arter’de açılan “Bugün de Yaşıyorum” isimli retrospektifi vesilesiyle 2008 tarihli eseri “Saat Kaç?”ı taşıyor. Dergide Özlem Altunok’un “Sanat Dünyamız” sergisinin küratörü Eda Berkmen’le gerçekleştirdiği bir söyleşi Cengiz Çekil’in eserleri üzerinden bugüne nasıl bakabileceğimize dair fikir veriyor. Elif Kamışlı’nın Selim Birsel’in eserlerine odaklanan “Mevsimsiz” başlıklı denemesi içinden geçtiğimiz günlerin notunu tutuyor.
Dergide ayrıca İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nde Cumhuriyet’in 100. yılında açılan “Meşgul Şehir: İşgal İstanbul’unda Siyaset ve Gündelik Hayat, 1918-1923” sergisine dair Kültigin Kağan Akbulut’un sergi küratörleri Gizem Tongo, Daniel-Joseph McArthur-Seal ve İAE araştırma projeleri yöneticisi K. Mehmet Kentel’le yaptığı bir söyleşisi yer buluyor. Merve Pehlivan, Vermeer’in Rijkmuseum’da düzenlenen ve eserlerinin bugüne kadarki en kapsamlı şekilde bir araya geldiği sergisi üzerine bir izlenim yazısını paylaşıyor. Pasaj inisiyatifi Barın Han’daki yeni çalışmalarını bir söyleşide aktarıyor. Furkan Öztekin, İz Öztat’ın “Yumuşak Karın” başlıklı sergisine, Seda Niğbolu Berke Yazıcıoğlu’nun “Gece Vakti” sergisine dair birer değerlendirme yazısı sunuyor. Huo Rf “Başlı Başına Bir İş” serisinin beşinci yazısında Nehir Yatağı ve A Brief Introduction to Tesliq kitaplarına yer veriyor. Süreyyya Evren “Sanat İç Sessiz” serisinin, Misal Adnan Yıldız ise “Yaşayan Belgeler” serisinin yeni yazılarıyla dergide.
Sergi eleştirilerine yer verilen +İz bölümünde Aynur Gürlemez Arı Gülçin Aksoy’un, Abdullah Ezik Sabo’nun, Nursaç Sargon ise Suat Öğüt’ün sergileri üzerine yazılarını paylaşıyorlar.
Derginin ajandası ise bu sayı sanatçı Ece Ağırtmış’a emanet.