Sanat Dünyamız dergisi Mayıs Haziran sayısıyla okuyucuyla buluşuyor. Dergi Türkiye’den ve dünyadan güncel sanatın öne çıkan sergilerine dair değerlendirme, söyleşi, eleştiri ve deneme yazılarını bir araya getiriyor. Kapakta Meşher’de 23 Temmuz’a dek devam eden “John Craxton: Işığın Peşinde” sergisinin küratörü ve Yapı Kredi Yayınları’ndan çıkan “John Craxton - Hayatın Lütufları” kitabının yazarı Ian Collins’le Kültigin Kağan Akbulut’un yaptığı bir söyleşi yer alıyor. Dergide Arter’de 27 Ağustos’a dek devam eden Eva Koťátková’nın sergisi “Bir Balıkmışım Bacakları Olan” üzerine Özlem Altunok’un değerlendirmesi ve Müze Gazhane’de Naile Akıncı’nın retrospektifine yer veren “Bir Kendilik Öyküsü: Naile Akıncı (1953-2013)” sergisi üzerine küratör Ebru Nalan Sülün’le Oktay Orhun’un yaptığı bir söyleşi okunabiliyor. Ayrıca Versus Art Project’te düzenlenen Yelta Köm’ün kişisel sergisi “her şey tanıdık her şey yabancı” ve Galerist’te devam eden Lara Ögel’in kişisel sergisi “Üzerimdeki Yıldızlı Gökyüzü ve İçimdeki” üzerine birer söyleşi de sanatçıların dünyasını aralıyor.
Abdullah Ezik, Ekin Saçlıoğlu’nun kişisel sergisi “Parçalı”yı, Naz Kocadere 15. Sharjah Bienali’ni, Seda Niğbolu Ulysses Jenkins’in “Yorumun Olmadan” sergisini inceledikleri yazılarıyla dergide.
Süreyyya Evren bu sayıda sanat eleştirisinin yokluğuna dair veryansınlardan yola çıkarak başladığı ve günümüzde sanat üzerine yazmanın hallerini ele alarak sürdürdüğü serisini tamamlıyor.
Huo Rf sanat kitaplarını incelediği “Başlı Başına Bir İş” serisinde James Unsworth’un “Ancient Greek Ceramic Plate Drawings” Kitabı, Printing On Fire Projesi ve 4-7 Mayıs tarihlerinde gerçekleşecek Border_Less Artbook Days’e dair notlarını paylaşıyor.
Elif Kamışlı’nın deneme yazısı farklı sergiler arasında gezinen bir hikâye kurgularken Furkan Öztekin Onur Haftaları sergilerinin tarihine bakıyor.
Derginin izlenimlere yer verdiği bölümünde ise Şükran Çakmak Medea’ya Göre Ahlak oyununu değerlendiriyor.
Derginin her sayı bir sanatçı tarafından hazırlanan Ajanda bölümü ise bu sayı Martch Art Project Pera’da süren kişisel sergisi “Ateşi Yaktık, Denizi İçtik”le yer alan sanatçı Burak Ata’ya emanet.
Sanat Dünyamız dergisi Mayıs Haziran sayısıyla okuyucuyla buluşuyor. Dergi Türkiye’den ve dünyadan güncel sanatın öne çıkan sergilerine dair değerlendirme, söyleşi, eleştiri ve deneme yazılarını bir araya getiriyor. Kapakta Meşher’de 23 Temmuz’a dek devam eden “John Craxton: Işığın Peşinde” sergisinin küratörü ve Yapı Kredi Yayınları’ndan çıkan “John Craxton - Hayatın Lütufları” kitabının yazarı Ian Collins’le Kültigin Kağan Akbulut’un yaptığı bir söyleşi yer alıyor. Dergide Arter’de 27 Ağustos’a dek devam eden Eva Koťátková’nın sergisi “Bir Balıkmışım Bacakları Olan” üzerine Özlem Altunok’un değerlendirmesi ve Müze Gazhane’de Naile Akıncı’nın retrospektifine yer veren “Bir Kendilik Öyküsü: Naile Akıncı (1953-2013)” sergisi üzerine küratör Ebru Nalan Sülün’le Oktay Orhun’un yaptığı bir söyleşi okunabiliyor. Ayrıca Versus Art Project’te düzenlenen Yelta Köm’ün kişisel sergisi “her şey tanıdık her şey yabancı” ve Galerist’te devam eden Lara Ögel’in kişisel sergisi “Üzerimdeki Yıldızlı Gökyüzü ve İçimdeki” üzerine birer söyleşi de sanatçıların dünyasını aralıyor.
Abdullah Ezik, Ekin Saçlıoğlu’nun kişisel sergisi “Parçalı”yı, Naz Kocadere 15. Sharjah Bienali’ni, Seda Niğbolu Ulysses Jenkins’in “Yorumun Olmadan” sergisini inceledikleri yazılarıyla dergide.
Süreyyya Evren bu sayıda sanat eleştirisinin yokluğuna dair veryansınlardan yola çıkarak başladığı ve günümüzde sanat üzerine yazmanın hallerini ele alarak sürdürdüğü serisini tamamlıyor.
Huo Rf sanat kitaplarını incelediği “Başlı Başına Bir İş” serisinde James Unsworth’un “Ancient Greek Ceramic Plate Drawings” Kitabı, Printing On Fire Projesi ve 4-7 Mayıs tarihlerinde gerçekleşecek Border_Less Artbook Days’e dair notlarını paylaşıyor.
Elif Kamışlı’nın deneme yazısı farklı sergiler arasında gezinen bir hikâye kurgularken Furkan Öztekin Onur Haftaları sergilerinin tarihine bakıyor.
Derginin izlenimlere yer verdiği bölümünde ise Şükran Çakmak Medea’ya Göre Ahlak oyununu değerlendiriyor.
Derginin her sayı bir sanatçı tarafından hazırlanan Ajanda bölümü ise bu sayı Martch Art Project Pera’da süren kişisel sergisi “Ateşi Yaktık, Denizi İçtik”le yer alan sanatçı Burak Ata’ya emanet.