Sanat Dünyamız 202 / Eylül - Ekim 2024

Stok Kodu:
4444444443023
Boyut:
22x28
Sayfa Sayısı:
88
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-09
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
%30 indirimli
150,00TL
105,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 12,83TL
4444444443023
1344252
Sanat Dünyamız 202 / Eylül - Ekim 2024
Sanat Dünyamız 202 / Eylül - Ekim 2024
105.00

Sanat Tarihi Nasıl Yazılır? 

Sanat Dünyamız dergisi Eylül Ekim 2024 sayısında temel bir soruyu gündeme taşıyor: Sanat tarihi nasıl yazılır? Dergi böylece 20 yıl önceki aynı başlıklı dosya sayısını da yeniden dillendiriyor. Sanat tarihi yazmanın imkânları, imkânsızlıkları, farklılıkları ve bugünkü çıkış noktaları, dosyada detaylı olarak inceleniyor. Özgül Kılınçarslan dosyaya 20 yıl önceki sayıyı incelediği bir yazıyla katkı sunuyor. Sezin Romi’nin yazısında kurumlar, arşivler ve arşivlerin sanat tarihi yazımına katkıları dile geliyor. Cengiz Çekil’in Joseph Beuys üzerine yazısı “Beuys ve Biz”i dergide Yapay Cehennemler’in yazarı New York’ta yaşayan sanat tarihçi Claire Bishop’un söyleşisi izliyor. Sanatçı Noor Abuarafeh, Filistin manzaralarından bir anlatıyla manzara resimlerinin sanat ve insanlık tarihi için anlamlarını çoğaltıyor. Gülce Özkara ise Dahomey filminden yola çıkarak sömürgecilik geçmişiyle yüzleşmelerin sanat tarihinin temel meselelerinden biri oluşunu gösteriyor. Kaya Genç ekolojinin merkezî bir konu haline gelişini inceliyor ve geçmişte ekolojiyle kurulan bağlara bakıyor. Yıldız Öztürk sanat tarihinde kuir feminist yazımların tarihine, Eda Çekil ise bu yazımların Türkiye imkânlarına eğiliyor. Raphael-Öncesi Kardeşliği ve modeller ise Derya Sayın’ın yazısında gündeme geliyor. Cüneyt Yüce ise Rabih Mroué üzerinden performatif olanın sanat tarihi yazımına katkılarını araştırıyor.

Sanat Tarihi Nasıl Yazılır? 

Sanat Dünyamız dergisi Eylül Ekim 2024 sayısında temel bir soruyu gündeme taşıyor: Sanat tarihi nasıl yazılır? Dergi böylece 20 yıl önceki aynı başlıklı dosya sayısını da yeniden dillendiriyor. Sanat tarihi yazmanın imkânları, imkânsızlıkları, farklılıkları ve bugünkü çıkış noktaları, dosyada detaylı olarak inceleniyor. Özgül Kılınçarslan dosyaya 20 yıl önceki sayıyı incelediği bir yazıyla katkı sunuyor. Sezin Romi’nin yazısında kurumlar, arşivler ve arşivlerin sanat tarihi yazımına katkıları dile geliyor. Cengiz Çekil’in Joseph Beuys üzerine yazısı “Beuys ve Biz”i dergide Yapay Cehennemler’in yazarı New York’ta yaşayan sanat tarihçi Claire Bishop’un söyleşisi izliyor. Sanatçı Noor Abuarafeh, Filistin manzaralarından bir anlatıyla manzara resimlerinin sanat ve insanlık tarihi için anlamlarını çoğaltıyor. Gülce Özkara ise Dahomey filminden yola çıkarak sömürgecilik geçmişiyle yüzleşmelerin sanat tarihinin temel meselelerinden biri oluşunu gösteriyor. Kaya Genç ekolojinin merkezî bir konu haline gelişini inceliyor ve geçmişte ekolojiyle kurulan bağlara bakıyor. Yıldız Öztürk sanat tarihinde kuir feminist yazımların tarihine, Eda Çekil ise bu yazımların Türkiye imkânlarına eğiliyor. Raphael-Öncesi Kardeşliği ve modeller ise Derya Sayın’ın yazısında gündeme geliyor. Cüneyt Yüce ise Rabih Mroué üzerinden performatif olanın sanat tarihi yazımına katkılarını araştırıyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat