“Sanat Dünyamız”, tarihin ve bugünün etkileşimlerinin izinde
“Sanat Dünyamız” dergisi, Kasım Aralık 2019 sayısında, heykel, resim ve yerleştirme eserleriyle tanıdığımız sanatçı Hera Büyüktaşçıyan’ı bir söyleşiyle kapağına taşıyor. Yanı sıra Canan Tolon, Nur Koçak, Tayfun Gülnar, İz Öztat’ın aralarında bulunduğu sanatçıların sergilerine dair kapsamlı yazılar okurları bekliyor. Derginin “Sanat Kütüphaneleri” bölümünde Akbank Sanat Kütüphanesi geçmiş sanat etkinliklerinin izlenimlerine yer verilen “İz” bölümünde ise Maçka Sanat Galerisi’nde açılan “Bütün Gezegen İçerideydi” sergisi yer alıyor.
Yer Altı ve Yer Üstü Külliyatı – Hera Büyüktaşçıyan
Reveries of an Underground Forest / Bir Yeraltı Ormanının Tahayyülleri adlı eseriyle 1 Aralık’a dek süren Toronto Bienali’nde yer alan, Kasım 2019 – Mart 2020 tarihleri arasında gerçekleşecek Singapur Bienali’ne, 2020’nin ilk aylarında ise Lahore Bienali’ne eserleriyle katılacak sanatçı Hera Büyüktaşçıyan geçtiğimiz aylarda da Berlin ve Heybeliada’daki sergileriyle izleyicilerle buluştu. Sanatçı arşiv malzemeleri, kütüphaneler ve geçmişe dair görsel malzemelerle yaptığı araştırmalarla eserlerini dönüştürüyor. Hera Büyüktaşçıyan, Sanat Dünyamız’da yer alan söyleşisinde geçmişten bugüne sanata bakışını ve son dönem çalışmalarını anlatıyor.
Bir Mecburiyet Olarak ‘Mutluluk’
Gazeteci Pınar Üzeltüzenci, SALT Beyoğlu ve SALT Galata’da 29 Aralık 2019’a dek sürecek olan Nur Koçak’ın 1960’lar ile 2010’lar arasındaki desenleri ve resim serilerinden oluşan en kapsamlı sergisi “Mutluluk Resimlerimiz”i neoliberal politikaların dayattığı mutluluk söylemi üzerinden değerlendiriyor. Yazı, 1981 tarihli bir seriden esinle adlandırılan “Mutluluk Resimlerimiz”, sergisine yeni bir bakış sunuyor.
“Ben de Söylüyorum”: Canan Tolon’un “Sen Söyle” Sergisi
İstanbul Modern’de 2 Şubat 2020’ye kadar sürecek olan Canan Tolon’un kapsamlı kişisel sergisi “Sen Söyle”yi Güven Turan kaleme alıyor. Dergide yer alan yazıda hem Tolon’un geçmiş dönem eserleri hem de bu sergideki sunumlar değerlendiriliyor.
Tayfun Gülnar ve “Bir Anlık Sessizlik” Üzerine: Bir Tuhaf ya da Yorgun Bir Adamın Düş(ünce)leri
Galeri x-ist’te 7 Aralık 2019’a dek sürecek olan Tayfun Gülnar’ın “Bir Anlık Sessizlik” sergisindeki resimlerin detaylı bir incelemesini mimar Bilge Bal yazdı. Distopik sahnelere yer veren eserlerin yer aldığı “Bir Anlık Sessizlik” Gülnar’ın x-ist’te yer alan ikinci kişisel sergisi.
Tanpınar’ın Gözden Kaçmış Bir Söyleşisi
Ahmet Ulu, Ahmet Hamdi Tanpınar’ın bugüne dek söyleşi kitaplarında yer bulmamış olan gözden kaçmış bir söyleşisini Sanat Dünyamız okurlarıyla bir sunuş yazısıyla birlikte paylaşıyor. Tanpınar bu söyleşisinde müzecilik faaliyetlerine bakışı ve yurt dışında sergilenen eserlerle ilgili fikirlerini anlatıyor.
Esin Perisinin Kürasyonu ve Editlenmesi
Süreyyya Evren, Deneyim Şapkaları serisinin dördüncü yazısında İz Öztat’ın “Askıda” sergisine bakarak ‘esin perileri’ne ve sonraki süreçlere dair düşüncelerini paylaşıyor.
Yeni Teknolojiler, Felsefe ve Sanatın Birleşimi: Meltem Şahin
Genç sanatçı Meltem Şahin’in GIF’ler, videolar, resimler ve illüstrasyonlardan oluşan sanatını Kültigin Kağan Akbulut inceliyor. Dergide Meltem Şahin’in bir GIF eserine QR kod aracılığıyla yer veriliyor. Sayfalar arasında gezinen okurlar, akıllı telefonlarıyla Şahin’in hareketli eserini görüntüleyebilir.
Anlamlı ve Ufuk Açıcı Bir Öykü
Nedim Günsür’ün sanat serüvenine, eserlerine ve sanata bakışına dair kapsamlı bir yazıyı Mehmet Ergüven kaleme alıyor.
Akbank Sanat Kütüphanesi
“Sanat Kütüphaneleri” serisinde Yücel Manyas bu kez Akbank Sanat Kütüphanesi’nden Hanife Yalçın’la kapsamlı kaynak kitaplara yer veren kütüphane üzerine bir söyleşi gerçekleştiriyor.
Açık Mektup: Osman Bozkurt’un Çalışmalarında Kamusal Kısa Devre
Nermin Saybaşılı, sanatçı Osman Bozkurt’un çalışmalarını kamusal alan kavramı etrafında değerlendiriyor.
Meraklar, Sınırlar ve Harikalar Kabinesi
Abdülmecid Efendi Köşkü’nde izleyicileri çocukluk, oyun, merak gibi kavramların eşliğinde bir gezintiye davet eden “İçimdeki Çocuk” sergisini sanat tarihçi Ali Kayaalp inceledi.
Dünyaya Değen Tenler
“Sanat Dünyamız”da geçmiş sergi ve sanat etkinliklerinin izlenim ve değerlendirmelerine yer verilen “İz” bölümünde Nergis Abıyeva, Maçka Sanat Galerisi’nde açılan “Bütün Gezegen İçerideydi” sergisine dair görüşlerini paylaşıyor.
“Sanat Dünyamız”, tarihin ve bugünün etkileşimlerinin izinde
“Sanat Dünyamız” dergisi, Kasım Aralık 2019 sayısında, heykel, resim ve yerleştirme eserleriyle tanıdığımız sanatçı Hera Büyüktaşçıyan’ı bir söyleşiyle kapağına taşıyor. Yanı sıra Canan Tolon, Nur Koçak, Tayfun Gülnar, İz Öztat’ın aralarında bulunduğu sanatçıların sergilerine dair kapsamlı yazılar okurları bekliyor. Derginin “Sanat Kütüphaneleri” bölümünde Akbank Sanat Kütüphanesi geçmiş sanat etkinliklerinin izlenimlerine yer verilen “İz” bölümünde ise Maçka Sanat Galerisi’nde açılan “Bütün Gezegen İçerideydi” sergisi yer alıyor.
Yer Altı ve Yer Üstü Külliyatı – Hera Büyüktaşçıyan
Reveries of an Underground Forest / Bir Yeraltı Ormanının Tahayyülleri adlı eseriyle 1 Aralık’a dek süren Toronto Bienali’nde yer alan, Kasım 2019 – Mart 2020 tarihleri arasında gerçekleşecek Singapur Bienali’ne, 2020’nin ilk aylarında ise Lahore Bienali’ne eserleriyle katılacak sanatçı Hera Büyüktaşçıyan geçtiğimiz aylarda da Berlin ve Heybeliada’daki sergileriyle izleyicilerle buluştu. Sanatçı arşiv malzemeleri, kütüphaneler ve geçmişe dair görsel malzemelerle yaptığı araştırmalarla eserlerini dönüştürüyor. Hera Büyüktaşçıyan, Sanat Dünyamız’da yer alan söyleşisinde geçmişten bugüne sanata bakışını ve son dönem çalışmalarını anlatıyor.
Bir Mecburiyet Olarak ‘Mutluluk’
Gazeteci Pınar Üzeltüzenci, SALT Beyoğlu ve SALT Galata’da 29 Aralık 2019’a dek sürecek olan Nur Koçak’ın 1960’lar ile 2010’lar arasındaki desenleri ve resim serilerinden oluşan en kapsamlı sergisi “Mutluluk Resimlerimiz”i neoliberal politikaların dayattığı mutluluk söylemi üzerinden değerlendiriyor. Yazı, 1981 tarihli bir seriden esinle adlandırılan “Mutluluk Resimlerimiz”, sergisine yeni bir bakış sunuyor.
“Ben de Söylüyorum”: Canan Tolon’un “Sen Söyle” Sergisi
İstanbul Modern’de 2 Şubat 2020’ye kadar sürecek olan Canan Tolon’un kapsamlı kişisel sergisi “Sen Söyle”yi Güven Turan kaleme alıyor. Dergide yer alan yazıda hem Tolon’un geçmiş dönem eserleri hem de bu sergideki sunumlar değerlendiriliyor.
Tayfun Gülnar ve “Bir Anlık Sessizlik” Üzerine: Bir Tuhaf ya da Yorgun Bir Adamın Düş(ünce)leri
Galeri x-ist’te 7 Aralık 2019’a dek sürecek olan Tayfun Gülnar’ın “Bir Anlık Sessizlik” sergisindeki resimlerin detaylı bir incelemesini mimar Bilge Bal yazdı. Distopik sahnelere yer veren eserlerin yer aldığı “Bir Anlık Sessizlik” Gülnar’ın x-ist’te yer alan ikinci kişisel sergisi.
Tanpınar’ın Gözden Kaçmış Bir Söyleşisi
Ahmet Ulu, Ahmet Hamdi Tanpınar’ın bugüne dek söyleşi kitaplarında yer bulmamış olan gözden kaçmış bir söyleşisini Sanat Dünyamız okurlarıyla bir sunuş yazısıyla birlikte paylaşıyor. Tanpınar bu söyleşisinde müzecilik faaliyetlerine bakışı ve yurt dışında sergilenen eserlerle ilgili fikirlerini anlatıyor.
Esin Perisinin Kürasyonu ve Editlenmesi
Süreyyya Evren, Deneyim Şapkaları serisinin dördüncü yazısında İz Öztat’ın “Askıda” sergisine bakarak ‘esin perileri’ne ve sonraki süreçlere dair düşüncelerini paylaşıyor.
Yeni Teknolojiler, Felsefe ve Sanatın Birleşimi: Meltem Şahin
Genç sanatçı Meltem Şahin’in GIF’ler, videolar, resimler ve illüstrasyonlardan oluşan sanatını Kültigin Kağan Akbulut inceliyor. Dergide Meltem Şahin’in bir GIF eserine QR kod aracılığıyla yer veriliyor. Sayfalar arasında gezinen okurlar, akıllı telefonlarıyla Şahin’in hareketli eserini görüntüleyebilir.
Anlamlı ve Ufuk Açıcı Bir Öykü
Nedim Günsür’ün sanat serüvenine, eserlerine ve sanata bakışına dair kapsamlı bir yazıyı Mehmet Ergüven kaleme alıyor.
Akbank Sanat Kütüphanesi
“Sanat Kütüphaneleri” serisinde Yücel Manyas bu kez Akbank Sanat Kütüphanesi’nden Hanife Yalçın’la kapsamlı kaynak kitaplara yer veren kütüphane üzerine bir söyleşi gerçekleştiriyor.
Açık Mektup: Osman Bozkurt’un Çalışmalarında Kamusal Kısa Devre
Nermin Saybaşılı, sanatçı Osman Bozkurt’un çalışmalarını kamusal alan kavramı etrafında değerlendiriyor.
Meraklar, Sınırlar ve Harikalar Kabinesi
Abdülmecid Efendi Köşkü’nde izleyicileri çocukluk, oyun, merak gibi kavramların eşliğinde bir gezintiye davet eden “İçimdeki Çocuk” sergisini sanat tarihçi Ali Kayaalp inceledi.
Dünyaya Değen Tenler
“Sanat Dünyamız”da geçmiş sergi ve sanat etkinliklerinin izlenim ve değerlendirmelerine yer verilen “İz” bölümünde Nergis Abıyeva, Maçka Sanat Galerisi’nde açılan “Bütün Gezegen İçerideydi” sergisine dair görüşlerini paylaşıyor.