İslam dünyasında da felsefe ve filozoflara yönelik, bilhassa da İbn Sina felsefesine yönelik bir eleştiri güçlü bir şekilde var olmuştur. Bu eleştirileri onun felsefesini yıkma ya da felsefenin toptan iptaline yönelik bir çabadan ziyade, felsefî düşüncenin varlığına dair bir gösterge ve devamına yönelik de bir çaba olarak anlamak isabetli olacaktır.
Bu çalışmada İbn Sina felsefesine İslam dünyası içerisinden, daha ziyade kelam ve dinler tarihçisi kimliğiyle tanınan Şehristânî tarafından yöneltilen eleştiriler incelenmektedir. Şehristani’yi filozof yönüyle öne çıkaran bu çalışma, bir felsefeyi diğer bir felsefeyle aşma çabasında olan bir mücadeleyi sahneye koymaya ve değerlendirmeye gayret etmektedir.
İslam dünyasında Gazzali’nin Tehafütü’l-Felasife adlı eseriyle başlayan bir eleştiri geleneğinden başka, Şehristani’nin Musâra‘atu’l-Felasife adlı eseriyle tezahür eden ve Nasrettin et-Tusi’nin Musari‘u’l-Musari‘ adlı eseriyle devam eden bir diğer İbn Sina felsefesi eleştiri geleneğini ortaya koyma bu çalışmadaki bir diğer amaçtır.
İslam dünyasında da felsefe ve filozoflara yönelik, bilhassa da İbn Sina felsefesine yönelik bir eleştiri güçlü bir şekilde var olmuştur. Bu eleştirileri onun felsefesini yıkma ya da felsefenin toptan iptaline yönelik bir çabadan ziyade, felsefî düşüncenin varlığına dair bir gösterge ve devamına yönelik de bir çaba olarak anlamak isabetli olacaktır.
Bu çalışmada İbn Sina felsefesine İslam dünyası içerisinden, daha ziyade kelam ve dinler tarihçisi kimliğiyle tanınan Şehristânî tarafından yöneltilen eleştiriler incelenmektedir. Şehristani’yi filozof yönüyle öne çıkaran bu çalışma, bir felsefeyi diğer bir felsefeyle aşma çabasında olan bir mücadeleyi sahneye koymaya ve değerlendirmeye gayret etmektedir.
İslam dünyasında Gazzali’nin Tehafütü’l-Felasife adlı eseriyle başlayan bir eleştiri geleneğinden başka, Şehristani’nin Musâra‘atu’l-Felasife adlı eseriyle tezahür eden ve Nasrettin et-Tusi’nin Musari‘u’l-Musari‘ adlı eseriyle devam eden bir diğer İbn Sina felsefesi eleştiri geleneğini ortaya koyma bu çalışmadaki bir diğer amaçtır.