Tam adı Katrü’n-nedâ ve bellü’s-sadâ olan eser temel gramer kurallarını özlü ifadelerle anlatan bir giriş niteliğindedir. Eserde benzer konular birleştirilmiş, farklı görüşler ve hatalı bulunan fikirlerle tercih edilen görüşler kısaca belirtilmiştir. İbn Usfûr el-İşbîlî’nin Şerhu Cümeli’z-Zeccâcî’si, Ebû Ali el-Fârisî’nin el-Halebiyyât’ı, Zemahşerî’nin el-Keşşâf’ı ile el-Ünmûzec’i eserin belli başlı kaynakları arasında sayılabilir. Müellif yer yer Sîbeveyhi, Ahfeş el-Evsat, Ferrâ, Ali b. Hamza el-Kisâî, İbn Serrâc, Müberred, Zeccâc ve İbn Harûf’un görüşlerine de başvurmuştur.
Yüzyıllarca okunan eser hakkında şerh, hâşiye, nazma çekme ve tercüme türü birçok çalışma yapılmıştır. Katrü’n-nedâ üzerine başta müellifi olmak üzere birçok kişi şerh yazmıştır.
Tam adı Katrü’n-nedâ ve bellü’s-sadâ olan eser temel gramer kurallarını özlü ifadelerle anlatan bir giriş niteliğindedir. Eserde benzer konular birleştirilmiş, farklı görüşler ve hatalı bulunan fikirlerle tercih edilen görüşler kısaca belirtilmiştir. İbn Usfûr el-İşbîlî’nin Şerhu Cümeli’z-Zeccâcî’si, Ebû Ali el-Fârisî’nin el-Halebiyyât’ı, Zemahşerî’nin el-Keşşâf’ı ile el-Ünmûzec’i eserin belli başlı kaynakları arasında sayılabilir. Müellif yer yer Sîbeveyhi, Ahfeş el-Evsat, Ferrâ, Ali b. Hamza el-Kisâî, İbn Serrâc, Müberred, Zeccâc ve İbn Harûf’un görüşlerine de başvurmuştur.
Yüzyıllarca okunan eser hakkında şerh, hâşiye, nazma çekme ve tercüme türü birçok çalışma yapılmıştır. Katrü’n-nedâ üzerine başta müellifi olmak üzere birçok kişi şerh yazmıştır.