2020 Filistin Kitap Ödülleri Sahibi
2021 Aspen Words Edebiyat Ödülü Finalisti
Sevgisiz Dünyaya Karşı, Orta Doğu’da ailesi ve kendisi için daha iyi bir yaşam ararken giderek radikalleşen genç bir kadının yaşamını anlatan etkileyici bir roman.
1970’lerde Filistinli bir mülteci ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen Nahr, hayatı boyunca mükemmel bir aşk evliliğini, çocuk sahibi olmayı ve kendi güzellik salonunu açmayı düşler. Fakat hayallerinin gerçekleşmeyeceğini, sevdiği adamın evlendikten kısa süre sonra onu terk etmesiyle acı bir şekilde kavrar. İşlerin daha da kötüleşmeye başlamasıyla kendini istemediği durumlarda, ailesine söylemek zorunda olduğu yalanların içinde bulur.
Bir mülteci olarak hayatta kalma mücadelesi ve kendini keşfetme süreci hiç bitmeyen Nahr, tutuklanıp hicre hapsine mahkûm edilir. Neredeyse hiç tanımadığı bir ülkede, günlerini hapse girmesine neden olan dramatik olayları düşünerek geçirir. Nahr’ın hikâyesi artık öfke, sevgi, şefkat, çaresizlik ve nefretle doludur.
“Abulhawa, arzu ile hayatta kalma arasındaki gerilimin açıkça ortaya konduğu bir dünyayı zarif bir şekilde inşa ediyor.” –New Yorker
2020 Filistin Kitap Ödülleri Sahibi
2021 Aspen Words Edebiyat Ödülü Finalisti
Sevgisiz Dünyaya Karşı, Orta Doğu’da ailesi ve kendisi için daha iyi bir yaşam ararken giderek radikalleşen genç bir kadının yaşamını anlatan etkileyici bir roman.
1970’lerde Filistinli bir mülteci ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen Nahr, hayatı boyunca mükemmel bir aşk evliliğini, çocuk sahibi olmayı ve kendi güzellik salonunu açmayı düşler. Fakat hayallerinin gerçekleşmeyeceğini, sevdiği adamın evlendikten kısa süre sonra onu terk etmesiyle acı bir şekilde kavrar. İşlerin daha da kötüleşmeye başlamasıyla kendini istemediği durumlarda, ailesine söylemek zorunda olduğu yalanların içinde bulur.
Bir mülteci olarak hayatta kalma mücadelesi ve kendini keşfetme süreci hiç bitmeyen Nahr, tutuklanıp hicre hapsine mahkûm edilir. Neredeyse hiç tanımadığı bir ülkede, günlerini hapse girmesine neden olan dramatik olayları düşünerek geçirir. Nahr’ın hikâyesi artık öfke, sevgi, şefkat, çaresizlik ve nefretle doludur.
“Abulhawa, arzu ile hayatta kalma arasındaki gerilimin açıkça ortaya konduğu bir dünyayı zarif bir şekilde inşa ediyor.” –New Yorker