Şiir ve Mitologya'da mitosların, Antik Yunan ve Latin uygarlıklarının kaynakları kabul edilen temel metinlerin Cumhuriyet dönemi şiirinde bulduğu yansımalar ve günümüz şiirine dek uzanan etkileri Nâzım Hikmet'ten Fazıl Hüsnü Dağlarca'ya, Oktay Rifat'tan Melih Cevdet Anday ve Behçet Necatigil'e zengin örneklerle sunuluyor.
Şiir ve Mitologya, mitos ve mitologya kavramları, sanat ve mitos arasındaki bağlar; psikanaliz, arketipçi kuramlar, mythopoetik yöntem, feminist mit eleştirisi gibi mitosa dair felsefi ve psikolojik yaklaşımlar konusunda sağlam bir kuramsal çerçeve sunuyor.
Afacan, Cumhuriyet dönemi şiirinde özellikle 1950'li yıllar ve sonrasında mitologyadan beslenen yetkin yapıtların öne çıkarak şiirlerin anlam katmanlarını zenginleştirmesi üzerinde durarak konuyu derinlemesine ele alıyor.
Aydın Afacan'ın, Cumhuriyet dönemi şiirini kuşatan, “yabancı” sayılan birtakım öğelerin modern şiirde evrensel anlatım gereçlerine dönüştürülebileceğini gösteren, alanında ilk olan bu oylumlu çalışması, şiir ve mitologya ilişkisine temel bir giriş niteliğinde.
Şiir ve Mitologya'da mitosların, Antik Yunan ve Latin uygarlıklarının kaynakları kabul edilen temel metinlerin Cumhuriyet dönemi şiirinde bulduğu yansımalar ve günümüz şiirine dek uzanan etkileri Nâzım Hikmet'ten Fazıl Hüsnü Dağlarca'ya, Oktay Rifat'tan Melih Cevdet Anday ve Behçet Necatigil'e zengin örneklerle sunuluyor.
Şiir ve Mitologya, mitos ve mitologya kavramları, sanat ve mitos arasındaki bağlar; psikanaliz, arketipçi kuramlar, mythopoetik yöntem, feminist mit eleştirisi gibi mitosa dair felsefi ve psikolojik yaklaşımlar konusunda sağlam bir kuramsal çerçeve sunuyor.
Afacan, Cumhuriyet dönemi şiirinde özellikle 1950'li yıllar ve sonrasında mitologyadan beslenen yetkin yapıtların öne çıkarak şiirlerin anlam katmanlarını zenginleştirmesi üzerinde durarak konuyu derinlemesine ele alıyor.
Aydın Afacan'ın, Cumhuriyet dönemi şiirini kuşatan, “yabancı” sayılan birtakım öğelerin modern şiirde evrensel anlatım gereçlerine dönüştürülebileceğini gösteren, alanında ilk olan bu oylumlu çalışması, şiir ve mitologya ilişkisine temel bir giriş niteliğinde.