Berna Uslu Kaya, Sonun Öte Kıyılarında Maem Sinhu’da, önceki romanları Süveyda, Mim, Zaman Tamircisinin Dükkanı’nda olduğu gibi kurguyu, insanın hatta eşyanın eksikliğine, tamamlanmamışlığına sarıyor. İki katmanlı bir örgü, aynı anda iki yol olarak, bir tamlık imgesine dönüşen o gize açılıyor. Bu yüzden sanki romandaki zaman, eşya, insan, şiir... Her şey, kendi özgünlüklerine ve biricikliklerine kavuşmak için varlığın derinliklerine gizlenmiş o imgeye, o anlama doğru akıyor.
Mehmet Narlı
Berna Uslu Kaya, Sonun Öte Kıyılarında Maem Sinhu’da, önceki romanları Süveyda, Mim, Zaman Tamircisinin Dükkanı’nda olduğu gibi kurguyu, insanın hatta eşyanın eksikliğine, tamamlanmamışlığına sarıyor. İki katmanlı bir örgü, aynı anda iki yol olarak, bir tamlık imgesine dönüşen o gize açılıyor. Bu yüzden sanki romandaki zaman, eşya, insan, şiir... Her şey, kendi özgünlüklerine ve biricikliklerine kavuşmak için varlığın derinliklerine gizlenmiş o imgeye, o anlama doğru akıyor.
Mehmet Narlı