Konusunun dünyaca tanınmış uzmanlarından Bonfand, Frank Stella’nın 1984 yılında dile getirdiği bir gözlemi alıntılayarak başlıyor tartışmasına ve onun Kandinsky, Maleviç, Mondrian gibi üç büyük soyutlama ustası hakkındaki yorumunu merkeze alıyor. Stella’ya göre soyutlamanın yolunu açtığı kadar onun gelişimine ket vuran bu uç beyleri üzerine yapılan tartışmalar Bonfand’ın da çıkış noktası. Bu sayede, sadece çağdaş soyut ressamın konumu üzerine değil, soyutlama fikrinin kökeni üzerine de zihin açıcı bir tartışma bu kitabın iskeletini oluşturuyor. Otuzlu yılların sanat sahnesine damgasını vuran tartışmalarla başlayıp önce savaş sonrasında Amerikan avangardıyla yeni bir dönemece sapan, ardından yirminci yüzyılın son çeyreğindeki deneysel arayışlarla zenginleşen bir akımın özlü hikâyesi.
Konusunun dünyaca tanınmış uzmanlarından Bonfand, Frank Stella’nın 1984 yılında dile getirdiği bir gözlemi alıntılayarak başlıyor tartışmasına ve onun Kandinsky, Maleviç, Mondrian gibi üç büyük soyutlama ustası hakkındaki yorumunu merkeze alıyor. Stella’ya göre soyutlamanın yolunu açtığı kadar onun gelişimine ket vuran bu uç beyleri üzerine yapılan tartışmalar Bonfand’ın da çıkış noktası. Bu sayede, sadece çağdaş soyut ressamın konumu üzerine değil, soyutlama fikrinin kökeni üzerine de zihin açıcı bir tartışma bu kitabın iskeletini oluşturuyor. Otuzlu yılların sanat sahnesine damgasını vuran tartışmalarla başlayıp önce savaş sonrasında Amerikan avangardıyla yeni bir dönemece sapan, ardından yirminci yüzyılın son çeyreğindeki deneysel arayışlarla zenginleşen bir akımın özlü hikâyesi.