“Biliyorum ki akıl ve ruh bakımından kim
daha güçlü ve dayanıklıysa, insanlar üzerinde
erk sahibi olan odur! Daha fazla cesaret
gösteren hep haklıdır. Başkalarını daha
az umursayanlar yasa koyuculardır,
en cesur olanlar ise herkesten daha haklıdır!”
Rus edebiyatının tartışmasız en ünlü ismi olan Dostoyevski’den bir başyapıttır Suç ve Ceza. Yirmi beşten fazla film uyarlaması yapılmış, eserle ilgili nice inceleme yazısı kaleme alınmıştır.
Güncelliğini hiçbir zaman kaybetmeyen, dünyada en çok okunan bu eser, psikolojik ve dram türündedir.
Dostoyevski, Raskolnikov’un içinde bulunduğu sefaleti, yaşantısının psikolojisi üzerindeki etkisini adalet, kurallar, kanunlar çerçevesinde irdelerken suçun sadece suçluya mı ait olduğunu okuyucusuna sorar.
Aslında Dostoyevski, ilk başta Suç ve Ceza’yı, birinci tekil kişi ağzından anlatılan bir itiraf olarak tasarlar. Sonunda, okuyucuyu kahramanın işkence gören ruhuna sürükleyen üçüncü kişi anlatımında karar kılar.
“Biliyorum ki akıl ve ruh bakımından kim
daha güçlü ve dayanıklıysa, insanlar üzerinde
erk sahibi olan odur! Daha fazla cesaret
gösteren hep haklıdır. Başkalarını daha
az umursayanlar yasa koyuculardır,
en cesur olanlar ise herkesten daha haklıdır!”
Rus edebiyatının tartışmasız en ünlü ismi olan Dostoyevski’den bir başyapıttır Suç ve Ceza. Yirmi beşten fazla film uyarlaması yapılmış, eserle ilgili nice inceleme yazısı kaleme alınmıştır.
Güncelliğini hiçbir zaman kaybetmeyen, dünyada en çok okunan bu eser, psikolojik ve dram türündedir.
Dostoyevski, Raskolnikov’un içinde bulunduğu sefaleti, yaşantısının psikolojisi üzerindeki etkisini adalet, kurallar, kanunlar çerçevesinde irdelerken suçun sadece suçluya mı ait olduğunu okuyucusuna sorar.
Aslında Dostoyevski, ilk başta Suç ve Ceza’yı, birinci tekil kişi ağzından anlatılan bir itiraf olarak tasarlar. Sonunda, okuyucuyu kahramanın işkence gören ruhuna sürükleyen üçüncü kişi anlatımında karar kılar.