Abdürrezzak Kâşânî, Muhyiddin İbnü’l-Arabî ile oluşan Ekberiyye geleneğinin 14. yüzyıldaki güçlü temsilcilerindendir. İbnü’l-Arabî’nin görüşlerinin anlaşılması yönünde büyük çabalar sarf etmiş, Ekberî çizginin ve vahdet-i vücud düşüncesinin ilmî ve tasavvufî çevrelerde yayılmasında, Osmanlı coğrafyasında oluşan tasavvufî geleneğin teşekkülünde ciddi etkileri olmuştur.
İbnü’l-Arabî’nin görüşleri ve metinlerinin daha iyi anlaşılması için kaleme aldığı Istılâhâtu’s-sûfiyye / Sûfîlerin Kavramları isimli tasavvuf terimleri sözlüğünde, 500 kadar tasavvufî terim ebced sırasına göre izah edilmiştir. Kâşânî kavramları açıklarken büyük ölçüde İbnü’l-Arabî’nin tanımlarından istifade etmiş, bu tanımları bazen olduğu gibi bazen de genişleterek aktarmıştır.
Alanında yazılan ilk kapsamlı tasavvuf terimleri sözlüğü niteliği taşıyan bu eser kendisinden sonra bu konuda kaleme alınan eserlere de kaynaklık etmiştir
Abdürrezzak Kâşânî, Muhyiddin İbnü’l-Arabî ile oluşan Ekberiyye geleneğinin 14. yüzyıldaki güçlü temsilcilerindendir. İbnü’l-Arabî’nin görüşlerinin anlaşılması yönünde büyük çabalar sarf etmiş, Ekberî çizginin ve vahdet-i vücud düşüncesinin ilmî ve tasavvufî çevrelerde yayılmasında, Osmanlı coğrafyasında oluşan tasavvufî geleneğin teşekkülünde ciddi etkileri olmuştur.
İbnü’l-Arabî’nin görüşleri ve metinlerinin daha iyi anlaşılması için kaleme aldığı Istılâhâtu’s-sûfiyye / Sûfîlerin Kavramları isimli tasavvuf terimleri sözlüğünde, 500 kadar tasavvufî terim ebced sırasına göre izah edilmiştir. Kâşânî kavramları açıklarken büyük ölçüde İbnü’l-Arabî’nin tanımlarından istifade etmiş, bu tanımları bazen olduğu gibi bazen de genişleterek aktarmıştır.
Alanında yazılan ilk kapsamlı tasavvuf terimleri sözlüğü niteliği taşıyan bu eser kendisinden sonra bu konuda kaleme alınan eserlere de kaynaklık etmiştir