Ziyaret yerleri, “kutsal”ı bünyesinde barındırmasıyla saygı duyulan,her türlü dilek ve istekte bulunulan, duaların kabulünün öncesinde vesonrasında çeşitli ritüeller uygulanan özel anlama sahip mekanlarıoluşturur. Bu çalışmada ziyaret yerleri; ruh, ölü ve ata kültü, ritüel veişlev, kültürel bellek, kutsal mekân ve zaman kavramları bağlamındadeğerlendirilmiştir. Bu kapsamda elinizdeki çalışma Yozgat Merkez veMerkez köylerde yaklaşık iki yıllık bir alan araştırması ve gözlemsonucunda tespit edilen 123 ziyaret yeri ve etrafında oluşan inanç,uygulama ve anlatıları incelemektedir.
“Kutsal şeyler, tanrı, ruh gibi isimlendirilen varlıklardan ibaret değildir.Bir kaya, bir ağaç, bir su kaynağı, küçük bir taş, bir ağaç parçası, bir evhasılı herhangi bir şey kutsal olabilir. Bir ritüel kutsallığa sahip olabilir.Gerçekte ise belli bir dereceye kadar da olsa kutsallık içermeyen hiçbirritüel yoktur.”
- Emile Durkheim
Ziyaret yerleri, “kutsal”ı bünyesinde barındırmasıyla saygı duyulan,her türlü dilek ve istekte bulunulan, duaların kabulünün öncesinde vesonrasında çeşitli ritüeller uygulanan özel anlama sahip mekanlarıoluşturur. Bu çalışmada ziyaret yerleri; ruh, ölü ve ata kültü, ritüel veişlev, kültürel bellek, kutsal mekân ve zaman kavramları bağlamındadeğerlendirilmiştir. Bu kapsamda elinizdeki çalışma Yozgat Merkez veMerkez köylerde yaklaşık iki yıllık bir alan araştırması ve gözlemsonucunda tespit edilen 123 ziyaret yeri ve etrafında oluşan inanç,uygulama ve anlatıları incelemektedir.
“Kutsal şeyler, tanrı, ruh gibi isimlendirilen varlıklardan ibaret değildir.Bir kaya, bir ağaç, bir su kaynağı, küçük bir taş, bir ağaç parçası, bir evhasılı herhangi bir şey kutsal olabilir. Bir ritüel kutsallığa sahip olabilir.Gerçekte ise belli bir dereceye kadar da olsa kutsallık içermeyen hiçbirritüel yoktur.”
- Emile Durkheim