Danyal Çiper, özellikle mimarlık yaşamının son yıllarında tanınırlık kazanan Ankaralı bir mimar; tavrı ve karakteri itibariyle yaşamı boyunca "tanınır olmak" gibi bir kaygı taşımamasına rağmen… Kitaba ismini verecek denli öne çıkan bir tavır olan tavizsizlik, Çiper'in hem mesleki hem özel yaşamında bütünlüklü bir karakter özelliği olarak kendini hissettirir. Danyal Çiper "usta" olarak gördüğü, "patron" diye bahsettiği Frank Lloyd Wright ve ekolü organik mimarlığı benimser. Bu tavrı tavizsiz biçimde tüm mesleki yaşamı boyunca sürdürür. Çiper'in eser bütünlüğüne (ouevre) bakıldığında, "ustası" Wright'ın yapılarını incelikli bir yorumla mimarisine kaynak olarak kullandığı çoğunluk olarak görülecektir. Mimarlık anlayışını tanımladığı az sayıdaki söyleşisinde, mimarlığını "gerçekçi mimarlık" olarak adlandırır; kastettiği ise açık konstrüksiyon dili ve üzerindeki fonksiyondur. Mimarlık üzerine hiç yazmayan, çok konuşmayan, ama hep tasarlayan, çokça çizen biridir Çiper. Yirminci yüzyılın ikinci yarısını kapsayan mimarlık yaşamını, tümüyle ve sadece kendisi olarak sürdürür. Tasarlama eylemi, Danyal Çiper için bir yaşam biçimidir.
Tavizsiz Bir Modernist Mimar: Danyal Tevfik Çiper kitabı Danyal Tevfik Çiper'i ve mimarlığını değerlendiren/konumlandıran makalelerden; kendisi ile yapılan söyleşilerden; yakınları ile yapılan görüşmelerle şekillenen Çiper biyografisinden ve büyük oranda eldeki projelerin çizimlerini içeren katalog bölümlerinden oluşuyor.
Danyal Çiper, özellikle mimarlık yaşamının son yıllarında tanınırlık kazanan Ankaralı bir mimar; tavrı ve karakteri itibariyle yaşamı boyunca "tanınır olmak" gibi bir kaygı taşımamasına rağmen… Kitaba ismini verecek denli öne çıkan bir tavır olan tavizsizlik, Çiper'in hem mesleki hem özel yaşamında bütünlüklü bir karakter özelliği olarak kendini hissettirir. Danyal Çiper "usta" olarak gördüğü, "patron" diye bahsettiği Frank Lloyd Wright ve ekolü organik mimarlığı benimser. Bu tavrı tavizsiz biçimde tüm mesleki yaşamı boyunca sürdürür. Çiper'in eser bütünlüğüne (ouevre) bakıldığında, "ustası" Wright'ın yapılarını incelikli bir yorumla mimarisine kaynak olarak kullandığı çoğunluk olarak görülecektir. Mimarlık anlayışını tanımladığı az sayıdaki söyleşisinde, mimarlığını "gerçekçi mimarlık" olarak adlandırır; kastettiği ise açık konstrüksiyon dili ve üzerindeki fonksiyondur. Mimarlık üzerine hiç yazmayan, çok konuşmayan, ama hep tasarlayan, çokça çizen biridir Çiper. Yirminci yüzyılın ikinci yarısını kapsayan mimarlık yaşamını, tümüyle ve sadece kendisi olarak sürdürür. Tasarlama eylemi, Danyal Çiper için bir yaşam biçimidir.
Tavizsiz Bir Modernist Mimar: Danyal Tevfik Çiper kitabı Danyal Tevfik Çiper'i ve mimarlığını değerlendiren/konumlandıran makalelerden; kendisi ile yapılan söyleşilerden; yakınları ile yapılan görüşmelerle şekillenen Çiper biyografisinden ve büyük oranda eldeki projelerin çizimlerini içeren katalog bölümlerinden oluşuyor.