Kitapta, 1896-1943 yılları arasında sinemanın Osmanlı topraklarına girişi ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş aşamasında göstermiş olduğu gelişim süreci, ele alınan dönemin siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel boyutlarıyla kronolojik tarihsel akış gözetilerek incelenmiştir.
Erken dönem Türk sinemasının ilk yıllarının Osmanlı Devleti'ndeki siyasi dönüşüme denk gelmesi sebebiyle ulus devlet politikaları ve tarih yazımı bu çalışmanın önemli bir parçası olmuştur. Tarihin tanımlanması ve tarih yazımı çalışmalarının ulus devlet politikalarıyla olan ilişkisinin anlaşılması, erken dönem Türk sineması çalışmalarındaki temellerin, üretim, gösterim-dağıtım sorunlarının ve sinemanın halka ulaşma biçimlerinin tarihsel olarak değerlendirilebilmesi için bir yol gösterici olmuştur.
Kitabın ilk bölümünü oluşturan “tarih başlığı”, hem erken dönem sinema çalışmalarını hem de ulus devlet politikalarını anlamak için bir temel oluşturmaktadır. İkinci bölümü ise ulus devlet politikaları ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş aşamasındaki uluslaşma ve tarih yazımı sürecine odaklanmıştır ve bu bağlamda erken dönem Türk sineması hakkında tekrarlanan bilgilerin doğru olup olmadığını tartışmaya açmıştır. Son bölümde ise kitabın ana gövdesini oluşturan erken dönem Türk sinemasının ekonomik, sosyal ve siyasi yapılanması gerek arşiv belgelerinden gerekse de daha önce yapılmış olan birçok kaynaktan beslenmiştir. Tüm bu bölümler birbirindenkesin çizgiler ile ayrılmamış tam tersine birbiriyle iç içe geçtikleri kabul edilerek derlenmiştir.
Kitapta, 1896-1943 yılları arasında sinemanın Osmanlı topraklarına girişi ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş aşamasında göstermiş olduğu gelişim süreci, ele alınan dönemin siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel boyutlarıyla kronolojik tarihsel akış gözetilerek incelenmiştir.
Erken dönem Türk sinemasının ilk yıllarının Osmanlı Devleti'ndeki siyasi dönüşüme denk gelmesi sebebiyle ulus devlet politikaları ve tarih yazımı bu çalışmanın önemli bir parçası olmuştur. Tarihin tanımlanması ve tarih yazımı çalışmalarının ulus devlet politikalarıyla olan ilişkisinin anlaşılması, erken dönem Türk sineması çalışmalarındaki temellerin, üretim, gösterim-dağıtım sorunlarının ve sinemanın halka ulaşma biçimlerinin tarihsel olarak değerlendirilebilmesi için bir yol gösterici olmuştur.
Kitabın ilk bölümünü oluşturan “tarih başlığı”, hem erken dönem sinema çalışmalarını hem de ulus devlet politikalarını anlamak için bir temel oluşturmaktadır. İkinci bölümü ise ulus devlet politikaları ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş aşamasındaki uluslaşma ve tarih yazımı sürecine odaklanmıştır ve bu bağlamda erken dönem Türk sineması hakkında tekrarlanan bilgilerin doğru olup olmadığını tartışmaya açmıştır. Son bölümde ise kitabın ana gövdesini oluşturan erken dönem Türk sinemasının ekonomik, sosyal ve siyasi yapılanması gerek arşiv belgelerinden gerekse de daha önce yapılmış olan birçok kaynaktan beslenmiştir. Tüm bu bölümler birbirindenkesin çizgiler ile ayrılmamış tam tersine birbiriyle iç içe geçtikleri kabul edilerek derlenmiştir.