Tebriz'in Gül Oğlu: Samed Behrengi oyunu Brechtyen üslubun izlerini taşıyan, bol sahneli, tempolu, kalabalık bir politik komedidir.
Oyunda Samed Behrengi’nin yaşamöyküsü, kendi yazdığı masal ve öykülerle harmanlanarak, büyülü gerçekçilik tekniğinin de yardımıyla tıpkı bir Behrengi masalı gibi sunulmaktadır.
Mahir Ulaş Yeşil, oyunu yazarken gerek Behrengi'nin yaşamöyküsündeki büyük boşlukları doldurmak için, gerekse dramatik amaçlarla kurgusal olaylara başvurduğundan oyun bir biyografi iddiası taşımamaktadır.
Metin bir kurmaca olsa da, yalnızca usta bir yazar ve özverili bir öğretmen değil, Şah’ın zulmüne karşı inisiyatif almış, cesaretle karşı çıkmış yiğit bir sosyalist olan Samed Behrengi'nin ve arkadaşlarının İran devrimci mücadele tarihine kazınmış öyküleri gerçektir.
Tebriz'in Gül Oğlu: Samed Behrengi oyunu Brechtyen üslubun izlerini taşıyan, bol sahneli, tempolu, kalabalık bir politik komedidir.
Oyunda Samed Behrengi’nin yaşamöyküsü, kendi yazdığı masal ve öykülerle harmanlanarak, büyülü gerçekçilik tekniğinin de yardımıyla tıpkı bir Behrengi masalı gibi sunulmaktadır.
Mahir Ulaş Yeşil, oyunu yazarken gerek Behrengi'nin yaşamöyküsündeki büyük boşlukları doldurmak için, gerekse dramatik amaçlarla kurgusal olaylara başvurduğundan oyun bir biyografi iddiası taşımamaktadır.
Metin bir kurmaca olsa da, yalnızca usta bir yazar ve özverili bir öğretmen değil, Şah’ın zulmüne karşı inisiyatif almış, cesaretle karşı çıkmış yiğit bir sosyalist olan Samed Behrengi'nin ve arkadaşlarının İran devrimci mücadele tarihine kazınmış öyküleri gerçektir.