Bu kitap Sehl b. Abdullah et-Tüsterî hazretlerinin sohbetleri esnasında veya ona yöneltilen sorular çerçevesinde âyetlere getirdiği yorumların müntesipleri tarafından yazıya geçirilmesi ile meydana gelmiştir. Ancak tefsirde her sûrenin tamamına değil de belli başlı âyetlere hatta kimi zaman bu âyetlerin sadece bir kısmına yönelik tasavvufî yorumlar yer almaktadır. Bununla birlikte zâhirî mana da gözetilmiş hatta birçok âyette önce zâhirî anlam ortaya konduktan sonra bâtınî manaya geçilmiş, bazı âyetlerde de sadece zâhirî mana ile yetinilmiştir. Kitabın giriş kısmındaki isnat bilgilerinden anlaşıldığına göre Sehl’in tasavvufî yorumları müridi Ebû Bekir Muhammed es-Sizcî tarafından şifahî olarak nakledilmiş ve daha sonra Ebû Bekr Muhammed b. Ahmed el-Beledî tarafından yazıya geçirilmiştir. Eser bir mutasavvıfa nispet edilip günümüze ulaşan en eski tefsir metni olma özelliği taşımaktadır.
Bu kitap Sehl b. Abdullah et-Tüsterî hazretlerinin sohbetleri esnasında veya ona yöneltilen sorular çerçevesinde âyetlere getirdiği yorumların müntesipleri tarafından yazıya geçirilmesi ile meydana gelmiştir. Ancak tefsirde her sûrenin tamamına değil de belli başlı âyetlere hatta kimi zaman bu âyetlerin sadece bir kısmına yönelik tasavvufî yorumlar yer almaktadır. Bununla birlikte zâhirî mana da gözetilmiş hatta birçok âyette önce zâhirî anlam ortaya konduktan sonra bâtınî manaya geçilmiş, bazı âyetlerde de sadece zâhirî mana ile yetinilmiştir. Kitabın giriş kısmındaki isnat bilgilerinden anlaşıldığına göre Sehl’in tasavvufî yorumları müridi Ebû Bekir Muhammed es-Sizcî tarafından şifahî olarak nakledilmiş ve daha sonra Ebû Bekr Muhammed b. Ahmed el-Beledî tarafından yazıya geçirilmiştir. Eser bir mutasavvıfa nispet edilip günümüze ulaşan en eski tefsir metni olma özelliği taşımaktadır.