121. sayısıyla bir kez daha kültür ve sanat gündemindeki yerini alan Temrin dergisinin şiir sunumunda; Ahmet Şen’in, “Bozuk satıh”, Hüdayi Can’ın, “Yalnız ölüm temizlikçisi”, Ahmet Avcı’nın, “Rezidans”, Canan Çelik’in “ Küfe” başlıklı dizelerini okuyacaksınız. “Bach” adlı kısa yazısını şiirsel bir üslupla kaleme alan Engin Turgut, bu sayıya katkı sağlayan diğer bir yazar oldu.
Yayın içeriğinin öykü yazarları ve eser isimleri de şu sıralamayla okurlara sunuluyor. Tuğba Tari, “Kâbus”, Nergize Esed, (Emine Bakar çevirisiyle) “Deli”, ve Fatma Türkdoğan, “Deli çeçilya”.
Ak Welsapar’ın, “Dev, yiğit ozan ve yetim kız” adlı masalı, Ünal Zal aktarımıyla sunuluyor.
Hüdayi Can da, “Ekmek ve konfeksiyon felsefe” başlıklı bir anlatıyla bu sayıda yer alıyor.
Şeref Yılmaz, üniversite eğitim hayatını sürdürdüğü dönemde, sanat ve kültür alanında büyük istifadelerine vesile olan değerli bir hocasını, okurlara tanıtan bir yazı kaleme almış. “Anadolu ağacının meyvesi: Saim Sakaoğlu” Aşur Özdemir, “Bir insandan kaç kahraman çıkar” başlıklı yazısında, Ömer Küçükmehmetoğlu’nun “Üç arkadaş” adlı kitabında yer alan on sekiz kısa hikâyeden hareketle ayrıntılı tahliller yapıyor.
Emine Bakar; Özbekistan Yazarlar Birliği üyesi, şair ve yazar Nergize Esed ile yaşam öyküsü, sanat serüveni ve eserlerinin özellik taşıyan arka planını dile getiren önemli bir söyleşi yaptı.
Hasan Parlak, “Günce notları” başlıklı yazısında; hayat dinamizmini, yaşama bilincini ve düşünce gereksinimini değişik ölçütlerde idrak eden insanlar arasındaki fikir ve eylem farklılıklarını konu ediniyor.
Eser ile okurları arasında kurulacak köprünün, bilinçli bir anlam ve güvenilir değerlendirme ölçütlerine ulaşma noktasında önemli rol oynayan edebiyat eleştirmenleri hakkındaki düşüncelerini, Mehmet Dağıstanlı, “Eleştiri ciddi türdür” başlıklı yazısında ele alıyor.
121. sayısıyla bir kez daha kültür ve sanat gündemindeki yerini alan Temrin dergisinin şiir sunumunda; Ahmet Şen’in, “Bozuk satıh”, Hüdayi Can’ın, “Yalnız ölüm temizlikçisi”, Ahmet Avcı’nın, “Rezidans”, Canan Çelik’in “ Küfe” başlıklı dizelerini okuyacaksınız. “Bach” adlı kısa yazısını şiirsel bir üslupla kaleme alan Engin Turgut, bu sayıya katkı sağlayan diğer bir yazar oldu.
Yayın içeriğinin öykü yazarları ve eser isimleri de şu sıralamayla okurlara sunuluyor. Tuğba Tari, “Kâbus”, Nergize Esed, (Emine Bakar çevirisiyle) “Deli”, ve Fatma Türkdoğan, “Deli çeçilya”.
Ak Welsapar’ın, “Dev, yiğit ozan ve yetim kız” adlı masalı, Ünal Zal aktarımıyla sunuluyor.
Hüdayi Can da, “Ekmek ve konfeksiyon felsefe” başlıklı bir anlatıyla bu sayıda yer alıyor.
Şeref Yılmaz, üniversite eğitim hayatını sürdürdüğü dönemde, sanat ve kültür alanında büyük istifadelerine vesile olan değerli bir hocasını, okurlara tanıtan bir yazı kaleme almış. “Anadolu ağacının meyvesi: Saim Sakaoğlu” Aşur Özdemir, “Bir insandan kaç kahraman çıkar” başlıklı yazısında, Ömer Küçükmehmetoğlu’nun “Üç arkadaş” adlı kitabında yer alan on sekiz kısa hikâyeden hareketle ayrıntılı tahliller yapıyor.
Emine Bakar; Özbekistan Yazarlar Birliği üyesi, şair ve yazar Nergize Esed ile yaşam öyküsü, sanat serüveni ve eserlerinin özellik taşıyan arka planını dile getiren önemli bir söyleşi yaptı.
Hasan Parlak, “Günce notları” başlıklı yazısında; hayat dinamizmini, yaşama bilincini ve düşünce gereksinimini değişik ölçütlerde idrak eden insanlar arasındaki fikir ve eylem farklılıklarını konu ediniyor.
Eser ile okurları arasında kurulacak köprünün, bilinçli bir anlam ve güvenilir değerlendirme ölçütlerine ulaşma noktasında önemli rol oynayan edebiyat eleştirmenleri hakkındaki düşüncelerini, Mehmet Dağıstanlı, “Eleştiri ciddi türdür” başlıklı yazısında ele alıyor.