Bu kitap, sinema filmlerinin sosyoloji, psikoloji ve felsefe çalışmalarının konusu olabileceğini tartışmak ve filmlerin hikaye ettiği dünyanın toplumsal ve bireysel bir belleğin izi olabileceğini araştırmak için tasarlanmıştır. Bu nedenle bu kitabın ilham kaynağı; sinema filmlerini teorilerle birlikte okumaya çalışarak, “psikanaliz, felsefe ve sosyoloji” çalışmalarının bir film metninin hikaye ettiği dünyada nasıl karşılık bulduğunu çözümlemek olmuştur. Böylece bir sanat olarak sinemanın, aynı zamanda bilimselliği ve sosyal bilimler alanındaki başka disiplinlerle ziyadesiyle olan ilişkisi vurgulanmıştır. Bu kitap, başta sinema ve iletişim olmak üzere; sosyoloji, psikoloji ve felsefe alanındaki çalışmalara da katkıda bulunabilecek özgün bölümlerden oluşmaktadır. Zira hem sinemanın hem de bilimin ve sanatın esas dayanağı “insan ve toplum”dur.
Değerli Türk Şairi Seyfettin Başçıllar’ın ve sevgili hocam Ünsal Oskay’ın anısına saygıyla…
Bu kitap, sinema filmlerinin sosyoloji, psikoloji ve felsefe çalışmalarının konusu olabileceğini tartışmak ve filmlerin hikaye ettiği dünyanın toplumsal ve bireysel bir belleğin izi olabileceğini araştırmak için tasarlanmıştır. Bu nedenle bu kitabın ilham kaynağı; sinema filmlerini teorilerle birlikte okumaya çalışarak, “psikanaliz, felsefe ve sosyoloji” çalışmalarının bir film metninin hikaye ettiği dünyada nasıl karşılık bulduğunu çözümlemek olmuştur. Böylece bir sanat olarak sinemanın, aynı zamanda bilimselliği ve sosyal bilimler alanındaki başka disiplinlerle ziyadesiyle olan ilişkisi vurgulanmıştır. Bu kitap, başta sinema ve iletişim olmak üzere; sosyoloji, psikoloji ve felsefe alanındaki çalışmalara da katkıda bulunabilecek özgün bölümlerden oluşmaktadır. Zira hem sinemanın hem de bilimin ve sanatın esas dayanağı “insan ve toplum”dur.
Değerli Türk Şairi Seyfettin Başçıllar’ın ve sevgili hocam Ünsal Oskay’ın anısına saygıyla…