Hüseyin Rahmi’nin iki romanını aynı ciltte yayımlıyoruz.Tesadüf, 19. yüzyılın sonlarında, İstanbul’da, bir falcı kadının ‘ağına’ düşürdüğü insanları anlatıyor. Öyle ki avlananlar arasında yoksul mahallelerin bol dedikodulu, çocuklu ve gürültülü kadınları-, külhanbeyi tavırlarıyla racon kesen delikanlılar; batakhaneler ve batakhanelerin güzelleri; zengin ailelerin eğitimli lakin sorumsuz hayta gençleri var. Ama bir de çapkınlar...Muhabbet Tılsımında ise 550. yüzyılın başlarında, İstanbul’da, bu sefer kendi tatmin edilemez heveslerine ‘av’ olan insanlar anlatılıyor. Bir muskanın gücüne, bir sahte dervişin hikmetine derhal inanıveren, elde etmek istediğine ulaşmak için her şeyi göze alabilen, ahlakça düşkün, içinde bulunduğu sefih durumu kavrayamayan insanlar... Ama bir de çapkınlar...Falcılara, sahte dervişlere, büyüye, muskaya, üfürükçülüğe hâlâ inanıldığı düşünülürse Hüseyin Rahmi’nin sorun kabul ettiği bu durumun değişmediğini ‘acı bir hakikat’ olarak kabul etmek gerekiyor.
Hüseyin Rahmi’nin iki romanını aynı ciltte yayımlıyoruz.Tesadüf, 19. yüzyılın sonlarında, İstanbul’da, bir falcı kadının ‘ağına’ düşürdüğü insanları anlatıyor. Öyle ki avlananlar arasında yoksul mahallelerin bol dedikodulu, çocuklu ve gürültülü kadınları-, külhanbeyi tavırlarıyla racon kesen delikanlılar; batakhaneler ve batakhanelerin güzelleri; zengin ailelerin eğitimli lakin sorumsuz hayta gençleri var. Ama bir de çapkınlar...Muhabbet Tılsımında ise 550. yüzyılın başlarında, İstanbul’da, bu sefer kendi tatmin edilemez heveslerine ‘av’ olan insanlar anlatılıyor. Bir muskanın gücüne, bir sahte dervişin hikmetine derhal inanıveren, elde etmek istediğine ulaşmak için her şeyi göze alabilen, ahlakça düşkün, içinde bulunduğu sefih durumu kavrayamayan insanlar... Ama bir de çapkınlar...Falcılara, sahte dervişlere, büyüye, muskaya, üfürükçülüğe hâlâ inanıldığı düşünülürse Hüseyin Rahmi’nin sorun kabul ettiği bu durumun değişmediğini ‘acı bir hakikat’ olarak kabul etmek gerekiyor.