Değerli Akademisyen, Usta Yazar Prof. Dr. Ünal Akpınar tiyatro dünyasına yeni oyun metinleriyle yepyeni hikayeler katmaya devam ediyor.
Usta yazar “Bozkır Dirliği” adlı ilk oyunuyla tiyatro yazım dünyasına hızlı bir giriş yapmıştı.
Bozkır Dirliği, yazıldığı yıldan itibaren başta Devlet Tiyatroları olmak üzere birçok tiyatroda sergilendi. Daha sonra Almanya’da sahnelendi.
Ünal Akpınar akademik çalışmalarını sürdürürken oyun yazmayı da ihmal etmedi. Toplumda derin yaralar açmış konuları bazen sert bazen yumuşak bir dille anlatıp mizahi özelliğini tüm metinlere yansıtır. Yazar, şimdiye kadar toplam on iki tiyatro oyunu yazmıştır.
Elinizdeki kitapta ‘Germaina Tod ın Anatolien ya da Almacı Ali’nin Ölümü’ ve ‘Boyun Bağı Çözümü’ adlı iki eseri, siz tiyatro yapıcıların beğenisine sunuluyor. Bu eserlerde Anadolu insanının tüm kurnazlıklarına şahit olurken aslında ne kadar da naif olduklarını görürüz.
Ünal Akpınar’ın son iki oyununun biçemi, diğer oyunlarında olduğu gibi, ülkesinin geleneksel tiyatrosunun, özellikle Anadolu köy tiyatrosunun yapısal göstergeleriyle temellenir, çağdaş bir tiyatroya ulaşır.
Değerli Akademisyen, Usta Yazar Prof. Dr. Ünal Akpınar tiyatro dünyasına yeni oyun metinleriyle yepyeni hikayeler katmaya devam ediyor.
Usta yazar “Bozkır Dirliği” adlı ilk oyunuyla tiyatro yazım dünyasına hızlı bir giriş yapmıştı.
Bozkır Dirliği, yazıldığı yıldan itibaren başta Devlet Tiyatroları olmak üzere birçok tiyatroda sergilendi. Daha sonra Almanya’da sahnelendi.
Ünal Akpınar akademik çalışmalarını sürdürürken oyun yazmayı da ihmal etmedi. Toplumda derin yaralar açmış konuları bazen sert bazen yumuşak bir dille anlatıp mizahi özelliğini tüm metinlere yansıtır. Yazar, şimdiye kadar toplam on iki tiyatro oyunu yazmıştır.
Elinizdeki kitapta ‘Germaina Tod ın Anatolien ya da Almacı Ali’nin Ölümü’ ve ‘Boyun Bağı Çözümü’ adlı iki eseri, siz tiyatro yapıcıların beğenisine sunuluyor. Bu eserlerde Anadolu insanının tüm kurnazlıklarına şahit olurken aslında ne kadar da naif olduklarını görürüz.
Ünal Akpınar’ın son iki oyununun biçemi, diğer oyunlarında olduğu gibi, ülkesinin geleneksel tiyatrosunun, özellikle Anadolu köy tiyatrosunun yapısal göstergeleriyle temellenir, çağdaş bir tiyatroya ulaşır.