Tek kişilik iki kadın oyunu... “Prenses’in kahramanı Prenses Mevhibe, örneği kolay görülemeyecek kadar güçlü bir kadın. Gençliğini, Osmanlı saltanatının bir bireyi olarak varlık ve olanaklar içinde geçirmiş. Osmanlı’nın yıkılışına, Kurtuluş Savaşı’nın başlangıç çalışmalarına tanık olup genç Cumhuriyet’in ilk günlerinde sıradan bir vatandaş olarak Prenseslikten sonra santral memurluğuna, kişiliğinden ödün vermeden geçmeyi başarmış saygın bir kadın figürü.
Amália’nın kahramanı Amalia Rodrigues, adeta isyan haykırır gibi güçlü, buna karşın erkeğini bekleyen bir kadının hüznünü taşıyan muhteşem bir ses. Doğumunun 100. yılında saygıyla andığımız Amália’nın yaşam öyküsünün ve yaşadığı dönemin Portekiz sosyal kültürünün, Akdeniz akrabalığı nedeniyle ülkemiz seyircisinin ilgisini çekeceğini umuyorum.”
Gülşen Karakadıoğlu
Tek kişilik iki kadın oyunu... “Prenses’in kahramanı Prenses Mevhibe, örneği kolay görülemeyecek kadar güçlü bir kadın. Gençliğini, Osmanlı saltanatının bir bireyi olarak varlık ve olanaklar içinde geçirmiş. Osmanlı’nın yıkılışına, Kurtuluş Savaşı’nın başlangıç çalışmalarına tanık olup genç Cumhuriyet’in ilk günlerinde sıradan bir vatandaş olarak Prenseslikten sonra santral memurluğuna, kişiliğinden ödün vermeden geçmeyi başarmış saygın bir kadın figürü.
Amália’nın kahramanı Amalia Rodrigues, adeta isyan haykırır gibi güçlü, buna karşın erkeğini bekleyen bir kadının hüznünü taşıyan muhteşem bir ses. Doğumunun 100. yılında saygıyla andığımız Amália’nın yaşam öyküsünün ve yaşadığı dönemin Portekiz sosyal kültürünün, Akdeniz akrabalığı nedeniyle ülkemiz seyircisinin ilgisini çekeceğini umuyorum.”
Gülşen Karakadıoğlu