Hatırlamak, insanın ve toplumun en temel gereksinimlerinden biridir. Geçmişi hatırlamak, bugün ve yarın arasında bağlantı kurmamızı sağlar. Geçmiş ve ona dair algımız şimdiki zamanın gereksinimlerinden doğar ve şekillenir. Buna bağlı olarak bellek, insanın tarih bilincini oluşturur.
Geçmişin yeniden oluşturulmasında ve toplumsal belleğin inşasında kültür, kültür endüstrisi, medya ve sinema arasında organik bir bağ vardır. Kitle İletişim Araçları dünyaya bakışımızı biçimlendirir. Sinema sanat olmanın ötesinde aynı zamanda bir kitle kültürü ürünüdür. Üretildikleri dönemi yansıtan filmler, bellek bankası olarak işlev görürler. Filmler sosyo-kültürel ürünler olduğu için dünyaya ilişkin algı ve anlamlandırmamızı yönlendirirler ve toplumsal belleğin gelişiminde önemli bir rol oynarlar. Bu eserde, toplumsal belleğin oluşumundaki temsillerin sinemadaki sunum şekilleri ve Yeşilçam'dan günümüze kadar sinemamıza emek vermiş Türkiyeli Ermeni sinemacılar ele alınmıştır.
Hatırlamak, insanın ve toplumun en temel gereksinimlerinden biridir. Geçmişi hatırlamak, bugün ve yarın arasında bağlantı kurmamızı sağlar. Geçmiş ve ona dair algımız şimdiki zamanın gereksinimlerinden doğar ve şekillenir. Buna bağlı olarak bellek, insanın tarih bilincini oluşturur.
Geçmişin yeniden oluşturulmasında ve toplumsal belleğin inşasında kültür, kültür endüstrisi, medya ve sinema arasında organik bir bağ vardır. Kitle İletişim Araçları dünyaya bakışımızı biçimlendirir. Sinema sanat olmanın ötesinde aynı zamanda bir kitle kültürü ürünüdür. Üretildikleri dönemi yansıtan filmler, bellek bankası olarak işlev görürler. Filmler sosyo-kültürel ürünler olduğu için dünyaya ilişkin algı ve anlamlandırmamızı yönlendirirler ve toplumsal belleğin gelişiminde önemli bir rol oynarlar. Bu eserde, toplumsal belleğin oluşumundaki temsillerin sinemadaki sunum şekilleri ve Yeşilçam'dan günümüze kadar sinemamıza emek vermiş Türkiyeli Ermeni sinemacılar ele alınmıştır.