Nedenini bilmemekle birlikte yasak olan edimi gerçekleştiren ve böylece tabuya karşı gelen kimselerin de tabu olduğunu bilmekteyiz. Fakat tabunun yalnızca yasak olan edimi gerçekleştiren kişiye karşı değil de kuraldışı durumlarda bulunan kimselere bu kuraldışı durumlara ve kişisel olmayan eşyâya karşı da uygulanmasıyla bunu nasıl birleştirmeli? Bütün bu değişik koşullar, dâimâ aynı kalan tehlikelilik niteliği nedir? Bu, insanın çift değerli isteklerini uyandıran, yasağı bozmaya karşı insanı iştahlandıran bir nedenden başka bir şey olamaz.
Nedenini bilmemekle birlikte yasak olan edimi gerçekleştiren ve böylece tabuya karşı gelen kimselerin de tabu olduğunu bilmekteyiz. Fakat tabunun yalnızca yasak olan edimi gerçekleştiren kişiye karşı değil de kuraldışı durumlarda bulunan kimselere bu kuraldışı durumlara ve kişisel olmayan eşyâya karşı da uygulanmasıyla bunu nasıl birleştirmeli? Bütün bu değişik koşullar, dâimâ aynı kalan tehlikelilik niteliği nedir? Bu, insanın çift değerli isteklerini uyandıran, yasağı bozmaya karşı insanı iştahlandıran bir nedenden başka bir şey olamaz.