Sevgili Türk Edebiyatı Okurları,
Günümüz Türk şiiri dosyamızı hazırlarken rüştünü ispat etmiş birçok kıymetli şairin görüşüne yer verdiğimiz bir soruşturma da hazırlamıştık. Bu dosya büyük bir beğeniyle karşılandı. Fakat hâlihazırda ilk eserlerini vermiş ve yaşça daha genç şairlerin ciddi talepleriyle karşılaştık, onları dosya dışı tutmak haksızlık olurdu. Bu nedenle birinci bölümünü bu sayımızda okuyacağınız yelpazesi hayli geniş ikinci bir soruşturma daha hazırladık. Bu soruşturma vesilesiyle gelecekte Türk şiirini nelerin beklediğini sanırım tahmin edebileceksiniz.
Sevgili okurlar, bu ayki sayımıza Hakan Soydaş’ın Fransız edebiyatında modern hikâyenin doğuşunu anlattığı makale ile başlıyoruz. Soydaş ayrıca Fransız hikâyeciliğinin Türk edebiyatına olan etkilerini de örneklerle açıklıyor. Mehmet Erdoğan ise bizleri, Sezai Karakoç’un hatıralarına doğru bir yolculuğa çıkarıyor. Kâmil Uğurlu, çocukluğunu geçirdiği Karaman’ı ve o devrin insanlarını anlatıyor ve çocukluğumuza dair buruk acı bırakıyor yüreğimize. Kaygılardan azade geçen bu çocukluk döneminin bir rüya gibi gelip geçtiğine tanık oluyoruz. Ayşe Tüfekçi, hikâyesinde bir evladın babasının mezarı başında kendiyle hesaplaşmasını konu ediniyor. Geçtiğimiz günlerde Saraçhane’deki Polieuktos kazısında 1700 yıllık bir Pan heykeli bulunmuştu. C. Cengiz Çevik de bizler için Pan’ın mitolojideki yerini ve edebiyata yansımalarını kaleme aldı. Mehmet Nuri Yardım ile Ümit Meriç, bir gönül ehli olan Fırat Kızıltuğ’un sanat yolculuğunu anlatıyorlar. Bu sayımızda ayrıca Prof. Dr. Aziz Sancar’ın Semerkant’taki Türk Üniversiteler Birliği Rektörler Özel Toplantısı’ndaki konuşmasına da yer verdik. Sancar, konuşmasında Türk dünyasının geleceğine, bilim, siyaset ve din ilişkilerine dair çarpıcı tespitlerde bulunuyor, Türk dünyasının gençlerine birtakım sorumluluklar yüklüyor. Ayşe Göktürk Tunceroğlu da denemesinde müzik ile olan ilişkimize değiniyor. Bir müziğe hangi kıstaslara göre güzellik atfettiğimizi sorguluyor. Hüseyin Onur Ercan, geçtiğimiz ay yayınladığımız “her zaman taze konulara” bu sayımızda da devam ediyor. Furkan Abir, Fazıl Gökçek’in hazırladığı Çalışmaya Vakfedilen Hayat: Ahmet Mithat Efendi kitabını incelediği yazısıyla yer alıyor. Azerbaycanlı kalem dostumuz Pervin Nuraliyeva, yüz güzel sevgi şiirinden bir olarak gördüğü, Ataol Behramoğlu’nun “Ne Kadar Güzeldin Sen” adlı şiirini, “Bir Kadını Beklemek” adlı şiiriyle birlikte yorumluyor. Hanife Özer ise “Dergâh Mecmuasında Kadın ve Kadın Yazarlar” adlı yazısıyla bizlerle. Bu ay Mustafa Ruhi Şirin, Tarık Özcan, Mehmet Aycı ve bendeniz şiirlerimizle okur karşısına çıkıyoruz.
Bu ay kitaplık ve ajandamız da dopdolu. Herkese iyi okumalar dileriz…
İmdat Avşar
Genel Yayın Yönetmeni
Sevgili Türk Edebiyatı Okurları,
Günümüz Türk şiiri dosyamızı hazırlarken rüştünü ispat etmiş birçok kıymetli şairin görüşüne yer verdiğimiz bir soruşturma da hazırlamıştık. Bu dosya büyük bir beğeniyle karşılandı. Fakat hâlihazırda ilk eserlerini vermiş ve yaşça daha genç şairlerin ciddi talepleriyle karşılaştık, onları dosya dışı tutmak haksızlık olurdu. Bu nedenle birinci bölümünü bu sayımızda okuyacağınız yelpazesi hayli geniş ikinci bir soruşturma daha hazırladık. Bu soruşturma vesilesiyle gelecekte Türk şiirini nelerin beklediğini sanırım tahmin edebileceksiniz.
Sevgili okurlar, bu ayki sayımıza Hakan Soydaş’ın Fransız edebiyatında modern hikâyenin doğuşunu anlattığı makale ile başlıyoruz. Soydaş ayrıca Fransız hikâyeciliğinin Türk edebiyatına olan etkilerini de örneklerle açıklıyor. Mehmet Erdoğan ise bizleri, Sezai Karakoç’un hatıralarına doğru bir yolculuğa çıkarıyor. Kâmil Uğurlu, çocukluğunu geçirdiği Karaman’ı ve o devrin insanlarını anlatıyor ve çocukluğumuza dair buruk acı bırakıyor yüreğimize. Kaygılardan azade geçen bu çocukluk döneminin bir rüya gibi gelip geçtiğine tanık oluyoruz. Ayşe Tüfekçi, hikâyesinde bir evladın babasının mezarı başında kendiyle hesaplaşmasını konu ediniyor. Geçtiğimiz günlerde Saraçhane’deki Polieuktos kazısında 1700 yıllık bir Pan heykeli bulunmuştu. C. Cengiz Çevik de bizler için Pan’ın mitolojideki yerini ve edebiyata yansımalarını kaleme aldı. Mehmet Nuri Yardım ile Ümit Meriç, bir gönül ehli olan Fırat Kızıltuğ’un sanat yolculuğunu anlatıyorlar. Bu sayımızda ayrıca Prof. Dr. Aziz Sancar’ın Semerkant’taki Türk Üniversiteler Birliği Rektörler Özel Toplantısı’ndaki konuşmasına da yer verdik. Sancar, konuşmasında Türk dünyasının geleceğine, bilim, siyaset ve din ilişkilerine dair çarpıcı tespitlerde bulunuyor, Türk dünyasının gençlerine birtakım sorumluluklar yüklüyor. Ayşe Göktürk Tunceroğlu da denemesinde müzik ile olan ilişkimize değiniyor. Bir müziğe hangi kıstaslara göre güzellik atfettiğimizi sorguluyor. Hüseyin Onur Ercan, geçtiğimiz ay yayınladığımız “her zaman taze konulara” bu sayımızda da devam ediyor. Furkan Abir, Fazıl Gökçek’in hazırladığı Çalışmaya Vakfedilen Hayat: Ahmet Mithat Efendi kitabını incelediği yazısıyla yer alıyor. Azerbaycanlı kalem dostumuz Pervin Nuraliyeva, yüz güzel sevgi şiirinden bir olarak gördüğü, Ataol Behramoğlu’nun “Ne Kadar Güzeldin Sen” adlı şiirini, “Bir Kadını Beklemek” adlı şiiriyle birlikte yorumluyor. Hanife Özer ise “Dergâh Mecmuasında Kadın ve Kadın Yazarlar” adlı yazısıyla bizlerle. Bu ay Mustafa Ruhi Şirin, Tarık Özcan, Mehmet Aycı ve bendeniz şiirlerimizle okur karşısına çıkıyoruz.
Bu ay kitaplık ve ajandamız da dopdolu. Herkese iyi okumalar dileriz…
İmdat Avşar
Genel Yayın Yönetmeni