Müziksel işitme, okuma, yazma eğitimi, mesleki müzik eğitiminin en başta gelen ve en önemli boyutlarından biridir. Bu boyut kapsamında yer alan müziksel dikte eğitiminde öğrencilerin müziksel yazma becerilerinin gelişimine yönelik kuramsal ve uygulamalı etkinliklere yer verilmektedir. Bu etkinliklerle, işitilen seslerin sadece ezgisel olarak algılanması değil aynı zamanda ezginin bilişsel olarak çözümlenerek notaya dökülmesi beklenmektedir.Bu beklenti ekseninde kitap, öğrencilerin farklı usûllerde ve farklı makamlarda dikte yazma becerilerinin gelişmesine katkı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.
Kitap iki ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, Türk müziğinde makam, seyir, usûl ve Türk müziğinde akort kavramlarına değinilmiş, ikinci bölümde ise Çargah, Buselik, Kürdi, Rast, Uşşak, Hicaz, Zirgüleli Hicaz, Hüseyni, Karciğar, Suzinak, Segâh, Hüzzam, Saba ve Nikriz olmak üzere 14 makamın kısa açıklamaları ile bu makamlara ilişkin 13 farklı usulde, kitaba özgü yazılan 42 makamsal ezgiye yer verilmiştir.
Müziksel işitme, okuma, yazma eğitimi, mesleki müzik eğitiminin en başta gelen ve en önemli boyutlarından biridir. Bu boyut kapsamında yer alan müziksel dikte eğitiminde öğrencilerin müziksel yazma becerilerinin gelişimine yönelik kuramsal ve uygulamalı etkinliklere yer verilmektedir. Bu etkinliklerle, işitilen seslerin sadece ezgisel olarak algılanması değil aynı zamanda ezginin bilişsel olarak çözümlenerek notaya dökülmesi beklenmektedir.Bu beklenti ekseninde kitap, öğrencilerin farklı usûllerde ve farklı makamlarda dikte yazma becerilerinin gelişmesine katkı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.
Kitap iki ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, Türk müziğinde makam, seyir, usûl ve Türk müziğinde akort kavramlarına değinilmiş, ikinci bölümde ise Çargah, Buselik, Kürdi, Rast, Uşşak, Hicaz, Zirgüleli Hicaz, Hüseyni, Karciğar, Suzinak, Segâh, Hüzzam, Saba ve Nikriz olmak üzere 14 makamın kısa açıklamaları ile bu makamlara ilişkin 13 farklı usulde, kitaba özgü yazılan 42 makamsal ezgiye yer verilmiştir.