“Ama artık insanların dinlerini bilemiyoruz. Dini nitelikleri sağlam mıdır, Müslümanmıdır; İslami şeyler taşıyor mu değil de artık şöyle bir hale geldik. Ramazandaçok üzücü olaylar oldu. Lokantalar açıktı, hiç olmaması gereken bir şeydi bu.Lokantalarımız açıktı, Erzurum'da insanlara yemek verdiler. Gündüz vakti yemekverdiler. Bu çok acınası bir durum.”
“Ben Türkiye Cumhuriyeti olarak uygarlık yolunda ilerliyorsam… biz laik bir Türkmilletiyiz, diğer İslam ülkelerinden ayrı bir yere koyuyoruz kendimizi… Namaz saatinegöre, bilmem oruç saatine göre iş yaşamının düzenlenmesini düşünmem ben yetkiliolsam. Ama giderim, erken kalkarım sabah namazımı kılarım, ondan sonra topluolarak diğer vakitleri ayarlarım. Eğer direncim varsa orucumu tutarım ki ben ilkokul4'ten beri sürekli orucunu tutan, hiçbir zaman aksatmayan bir insanım…”
Bu ülkede dinin sosyal ‘anlamı' nedir, insanlar dine nasıl bakıyorlar? Dindarlığın ölçüsüne, nasıl algılanıyor? Dine bakış, insanların gündelik davranışlarını, sosyal ilişkilerini,birbirlerine bakışlarını nasıl etkiliyor? Muhafazakârlığın, dindarlığın, laikliğin sınırlarınerelerden geçiyor?
Türkiye'de sosyolojinin büyük hocalarından Bahattin Akşit'in Recep Şentürk, ÖnderKüçükural ve Kurtuluş Cengiz'le birlikte yaptığı üç yıl süren kapsamlı çalışma, busorulara yönelik cevap anahtarları sunuyor. Yirmi beş ilde uygulanan anketlerinve sekiz ilde yapılan derinlemesine görüşmelerin analizini yapan yazarlar, afaki veyüzeysel değerlendirmeleri aşan soğukkanlı bir tartışmaya zemin hazırlıyorlar.
“Ama artık insanların dinlerini bilemiyoruz. Dini nitelikleri sağlam mıdır, Müslümanmıdır; İslami şeyler taşıyor mu değil de artık şöyle bir hale geldik. Ramazandaçok üzücü olaylar oldu. Lokantalar açıktı, hiç olmaması gereken bir şeydi bu.Lokantalarımız açıktı, Erzurum'da insanlara yemek verdiler. Gündüz vakti yemekverdiler. Bu çok acınası bir durum.”
“Ben Türkiye Cumhuriyeti olarak uygarlık yolunda ilerliyorsam… biz laik bir Türkmilletiyiz, diğer İslam ülkelerinden ayrı bir yere koyuyoruz kendimizi… Namaz saatinegöre, bilmem oruç saatine göre iş yaşamının düzenlenmesini düşünmem ben yetkiliolsam. Ama giderim, erken kalkarım sabah namazımı kılarım, ondan sonra topluolarak diğer vakitleri ayarlarım. Eğer direncim varsa orucumu tutarım ki ben ilkokul4'ten beri sürekli orucunu tutan, hiçbir zaman aksatmayan bir insanım…”
Bu ülkede dinin sosyal ‘anlamı' nedir, insanlar dine nasıl bakıyorlar? Dindarlığın ölçüsüne, nasıl algılanıyor? Dine bakış, insanların gündelik davranışlarını, sosyal ilişkilerini,birbirlerine bakışlarını nasıl etkiliyor? Muhafazakârlığın, dindarlığın, laikliğin sınırlarınerelerden geçiyor?
Türkiye'de sosyolojinin büyük hocalarından Bahattin Akşit'in Recep Şentürk, ÖnderKüçükural ve Kurtuluş Cengiz'le birlikte yaptığı üç yıl süren kapsamlı çalışma, busorulara yönelik cevap anahtarları sunuyor. Yirmi beş ilde uygulanan anketlerinve sekiz ilde yapılan derinlemesine görüşmelerin analizini yapan yazarlar, afaki veyüzeysel değerlendirmeleri aşan soğukkanlı bir tartışmaya zemin hazırlıyorlar.